Jag, i trädgården?

Jag hade tänkt dammsuga och städa idag men när solen sken så vacker så tänkte jag att det nog kunde vänta. Gårdagens störstkurar och hårda vindar var ett minne blott och trädgården lockade. Jag har inte gröna fingrar alls, och känner bara igen något fåtal av växtsorter men snart ska vi få en expert hit och berätta VAD som växer var och HUR det ska skötas.
Idag kände jag mig något uppgiven men förstod i alla fall att gamla döda ting ska klippas bort och samtidigt startade jag ett krig mot maskrosorna. Vi måste skaffa en gräsklippare å det snaraste, om vi inte vill bo i en djungel.
Yngre sonen som var på permission förevigade det hela för att nu ha något bildbevis på att jag faktiskt trädgårdsjobbat!
PUUTARHASSA- MINÄ SIIS??
Olin aikonut siivota ja imuroida mutta kaunis sää sai minut ajattelemaan toisin. Eiliset sateet ja kovat tuulet olivat muisto vain ja puutarha kutsui. En todellakan ole puutarhurityyppiä, ja tunnen vain muutaman lajikkeen nimeltä, mutta tänne on jossain vaiheessa tulossa oikea ammattilainen kertomaan meille että MITÄ kasvaa ja MISSÄ ja MITEN ne hoidetaan.
Tänään leikkasin kuolleita krämmäleitä pois ja heitin kompostiin sekä aloitin sodan voikukkia vastaan. Nyt on kiire ostaa ruohunleikkuri sillä nurmikko muuttuu pian viidakoksi!
Kuopus oli lomilla ja ikuisti tämän todistusaineiston.

What to do???

garden-1

garden-II

garden-III

garden-IV

2 thoughts on “Jag, i trädgården?

  1. Så spännande med en ny trädgård! Vilken fin damm ni har dessutom! Inte lätt att veta vad som kommer att växa upp där. Ja, du har helt rätt – det gamla och vissna ska bort!
    Det verkar vara rekord i maskrosor i år! Tror aldrig jag sett så många här – hela åkrar är fulla!
    Lycka till med trädgården! Bra med experthjälp.
    Kram
    Lisa

    Like

Leave a Reply

