Favoritvy

Min favorivy i hemmet är nog den här hörnan. Den blev också först färdig när vi flyttade in. Först hade vi tänkt ha skänken mot väggen med tavlan, men den liksom försvann lite då och jag gick på magkänsla och svängde ut den mot rummet istället. Skänken är nästan det första man ser när man kikar in hitåt från hallen så det känns riktigt rätt att ha den såhär. Jag tycker den är så vacker, trots att den ena lilla dörren fattas. Har inte heller ångrat en enda dag att jag målade den svart. Den fick mera attityd och skinn på näsan, känns det som. Den gamla tv bänken, som egentligen är svärmors gamla blombord, fick flytta hit också, så den gamla fina radion har nåt att stå på.

LEMPIPAIKALLA
Lempinäkymäni kodissa on ehdottomasti tämä nurkka joka valmistuikin melkein heti kun muutimme taloon. Olimme ensin suunnitelleet senkin asettamista seinälle jossa tuo iso valokuva roikkuu, mutta siinä se jotenkin hävisi kokonaan. Näin sitten siirsimmekin sen tälle seinälle josta se heti kerää katseet puoleensa ja pääsee oikeuksiinsa. Tämä vanha mööpeli on mielestäni niin ihanan kaunis, vaikka siitä puuttukin yksi ovi, enkä ole kertaakaan katunut että maalasin sen mustaksi. Se sai vain enemmän asennetta.

Vierellä oleva penkki on oikeastaan anopin vanha kukkapöytä joka meillä oli vanhassa kodissa tv- tasona.

Vardagsrum-3

vardagsrum-2

vardagsrum-1

8 thoughts on “Favoritvy

  1. Jag har en liknande radio ,den fick just flytta in i garderoben för den är malplacerad överallt jag ställer den nuförtiden,men den får flytta ut igen då jag finner en lämplig plats igen…

    Like

  2. Vad roligt att se att ni har en helt annan stil än i förra huset, och ändå så genuint och “äkta”. Det är också inspirerande att se hur ni lyckats lyfta med er inredningsdetaljer från det förra hemmet och lyfta in dem i er nya stil och ändå få dem att smälta in och bilda ett så finstämt och fantastiskt helhetsintryck.
    Jag är själv inget vidare på inredning, förmodligen för att jag inte kunnat bestämma mig för vilken atmosfär eller stil jag gillar bäst. Jag blandar hej vilt och det skulle väl kunna funka om det fanns en trygg bas att falla tillbaka på, med det gör det inte.
    Jag njuter verkligen av dina bilder!

    Like

    • Tack! Vad roligt att höra att du upplever det så för jag tycker också det har gått riktigt bra att få en fungerande helhet av de saker som fick följa med. Jag har nog svårt jag också att välja stil och mixar med en massa olika element, men det är ju oftast då som det personligt.Balansgången sen att få harmoni i mixen är det som är det svåraste.

      Like

Leave a Reply

