På promenad i den vackra hemstaden

Vi gillar att promenera. Och vi gillar att göra det på ställen som det finns något att se på. Nu känner vi som nyinflyttade att det finns hur mycket som helst att se, och det känns lite sådär nykärt på nåt vis. Pargas är vackert, och jag önskar verkligen att Pargasborna inte är allt för hemblinda utan ser med nya ögon på den vackra sommarstaden. Fast egentligen tycker jag det borde heta köping, för i Pargas finns en sån mysig köpingskänsla. Ordet stad känns inte alls lika charmigt.
Jag instagrammade flitigt så nu blir det mobilbilder för hela slanten. Cafe Hallonblads bakgård för mig till Toscana, det är verkligen en pärla att njuta av!

********************************************
KÄVELYLLÄ KESÄKAUPUNGISSA
Kävely on kivaa. Erityisen mukavaa  jos on jotain kivaa katseltavaa. Nyt kun ollaan uusia täällä, nähdään koko ajan jotain uutta ja jotenkin olo on kuin vastarakastuneilla. Parainen on kaunis kaupunki, ja toivon että asukkaat jaksaisivat arvostaa tätä kaunista idyllistä kesäkaupunkia.

Instailin ahkerasti kävelyn aikana joten tässä postauksessa on nyt vain kännykällä otettuja kuvia. Cafe´ Hallonbladin takapiha on aina yhtä hurmaava, se vie ajatukset ulkomaille aina. Oikea helmi!

insta-1

insta-2

insta-3

insta-4

Insta-5

Insta-6

Insta-7

insta-8

insta-9

Insta-10

insta11

2 thoughts on “På promenad i den vackra hemstaden

  1. Det är underligt. Jag strävar efter perfektion i min trädgård men där på Hallonblads bakgård njuter jag av det skamfilade grannhuset och de lite virriga blomlanden. Det är hop-plock och shabby chick och det är vackert. Undrar varför jag inte kan släppa loss lite i den egna trädgården?

    Like

Leave a Reply

