Fyndat

Jag fyndade en vinkylare på Ekomarket (åtminstone tror jag att det är en vinkylare för den övre ringen går att ta bort och den inre delen kan tas loss från den yttre. Gissar att man ska sätta  vatten mellan delarna och sen ha i kylen och stå ett tag. Men om någon vet nåt annat användningsområde så tipsa mig!  Nå, anyway så tycker jag den gör sig lika bra som blomvas 🙂  Jag behövde nämligen en av modell lite större, för de här pionerna som är rätt så topptunga. Tyvärr är de här de sista pionerna för i år, från vår trädgård i varje fall, men det finns ju annat i blomsterväg också.

KIERRÄTYSLÖYTÖ
Tein Ekomarketista löydön. Tämä viinipullon jäähdytin toimii loistavasti myös kukkamaljakkona. ( ainakin oletan että siinä voi pitää viinin viileänä koska osat ovat nimittäin irrotettavissa toisistaan ja niiden väliin voi laittaa vettä. Jos sinulla on muuta tietoa, laita vinkkiä minulle ) Noh, anyway-  tarvitsin näille painaville pioneille kukkamaljakon ja tämän minä sitten sieltä löysin ihan pilkkahintaan.
Valitettavasti pionien kukinta alkaa ainakin meillä olla jo ohi, mutta tuleehan niitä toisiakin kukkia!

vas-2

vas-1

vas-3

One thought on “Fyndat

Leave a Reply

