Lite funderingar kring det som är på allas läppar

De senaste dagarna har det varit extra mycket liv i den finlandssvenska bloggsfären. För er som inte är så insatta i saken kan jag förklara orsaken- Det är nämligen så att nomineringen till den Finlandssvenska Bloggalan har öppnats!  Många listor och tippningar cirkulerar i de färskaste inläggen och det har verkligen varit liv i luckan.
Datum för galan är 21 november och plats är Vasa stadshus. Arrangörer är företaget Finemang, som dras av Ida-Marie Jungell och Maria Frände.

Först blev jag ju glad och nyfiken över hösslet men sen blev det lite för mycket. Kanske jag bara är för gammal för att orka bli allt för ivrig? Jag menar många sitter redan och planerar festkläder inför galan och en del går öppet ut och tigger om att bli nominerade. Nå, jag följer glatt med från sidan och visst har jag ju nominerat mina favoriter även om jag tycker det fattades en del kategorier ( inredning, mat och lifestyle tex)  Dessutom blev lite förvånad över att man lagt in kategorier som årets författare, artist och företagare? I övrigt så önskar jag att Åboland vore starkare representerat. Är vi så himla dåliga på bloggande här eller väljer skribenterna här nere att blogga på finska? Just nu känns det som om hela galan egentligen mest berör Österbotten och det blir ju lite ensidigt i röstningen också då det nästan känns som att alla är kompisar och bekanta med varandra. Nå, ändå är det superkul att det ordnas evenemang som dessa för visst är det värt att fira att vi har så många fina bloggare som sätter en hel massa tid på sina bloggar! Jag har själv bloggat i åtta år men ännu inte vågat tänka hur mycket tid jag egentligen lagt ner på det. Så eloge till alla som orkar!

Du kan gå in och nominera dina egna favoriter HÄR. Jag har redan röstat på mina, och det var minsann inte så lätt för det finns så många toppenfina bloggare därute! Lycka till!
P.S Bilderna har inget med inlägget att göra. De är från imorse när jag var på powerwalk och beundrade vår fina lilla stad. Tycker inlägg med bara text är tråkiga.

GAALA!
Viime aikoina suomenruotsalaisten blogiyhteisössä on kuhissut sillä nyt saa äänestää omia suosikkeja ehdoille suomenruotsalaiseen blogigaalaan, joka järjestetään Vasassa marraskuussa. Nyt en suomeksi tässä sen kummemin höpise tästä gaalasta, koska se nyt ei ehkä kiinnosta ellei lue näitä ruotisnkielisiä blogeja- ja se joka ymmärtää voi lukea tuosta ylläolevasta osiosta. 🙂 Toivottavasti et pahastu!
Joka tapauksessa on huippua että juhlitaan bloggareitten saavutuksia ja lycka till kaikille!
Kuvilla ei ole mitään tekemistä tekstin kanssa- pistinpähän vaan täytteeksi. Otin ne aamulla kun olin lenkillä ja samalla ihailin kaunista pikkukaupunkiamme.

Cent-1

cent-2

Leave a Reply

