Deep Blue

Jag gjorde en ny fotobakgrund åt mig, med hjälp av en tavelbotten i canvas, och med Vintage Paint i både en svart och blå nyans. Så klart måste jag ju testa och med den här handgjorda krukan som jag fyndat på ekomarket blev det ju en lyckad combo. Kontrastfärger ni vet..
Det där prassliga torra i krukan är något jag hittade vid en strand. Det har torkat och grånat så det nästan ser ut som det är silver. På nåt vis känns det riktigt okej med såhär mörka fylliga bilder just nu, när mörkret börjar omsluta oss. Bäst att göra något vackert av fienden, liksom.

****

SYVÄ SININEN
Tein itselleni uuden valokuvaustaustan taulukanvaasista. Maalasin Vintage paintin mustalla ja sinisellä maalilla. Sitten oli pakko kokeilla ja yhdistin siihen tämän Ekomarketista löytämäni käsintehdyn ruukun joka toimi sopivasti vastavärinä.
Nuo kuivat oksat löysin rannalta. Ovat harmaantuneet lähes hopanvärisiksi. Jotenkin tämä kuvien tummuus sopii kuin nenä päähän näihin syysfiilareihin. Kun sitä pimeyttä ei voi välttää niin miksei tehdä siitä jotain kaunista?

Bakgrund-blå-025

Bakgrund-blå-026

Bakgrund-blå-027

Bakgrund-blå-028

Bakgrund-blå-029

4 thoughts on “Deep Blue

Leave a Reply

