Färg på tillvaron

Hmmm.. hon var alls inte glad när jag bad henne ställa upp som stickmodell. Nehej, och jag förstår ju henne. Men hon är mycket sötare än det där guldfärgade skyltdockehuvudet jag har i studion så jag är glad att hon ställde upp.

Vantarna stickade jag ifjol, mössan och kragen i år. Den där mössan med sina bollar passar inte så bra på mig så får se nu om den blir använd alls. Det är i alla fall meditativt att sticka. Det ger mig ro och håller mig borta från kylskåpet om kvällarna.

Allt garn har jag köpt i handarbetsaffären Brita. Inlägget är inte ett kommersiellt samarbete.

***

VÄRIÄ ELÄMÄÄN
Hmm.. Hän ei kyllä oikein innostunut tästä ajatuksesta että kuvattaisiin näitä neuletöitä näin. Noh, ymmärrän, mutta hän on paljon kauniimpi kuin studiostani löytyvä kultainen mallinuken pää, joten olen kiitollinen avusta.

Lapaset tein viime vuonna, myssyn ja kaulurin tänä vuonna. Tuo pallopipo ei oikein tahdo sopia minun päähän joten saapi nyt nähdä tuleeko käytettyä. Neuletyöt ovat kuitenkin  niin meditatiivisia ja tykkään tehdä, sillä ne pitävät minut loitolla jääkaapista iltaisin.

Kaikki langat olen ostanut lankakauppa Britasta. Postaus ei ole kaupallinen yhteistö.

knitting-4

knitting-3

3 thoughts on “Färg på tillvaron

Leave a Reply

