Nu har vi testat Blossan

I helgen testade vi årets Blossa, den som skulle ha en smak av Earl Grey te. Nå, jag tycker den smakade lika lite te som förra årets glögg smakade lavendel men jag kan väl ha fel också. Vi var i alla fall inte så imponerade. Det smakade mest sött och alkohol, eller som en väninna uttryckte det- russinvatten med alkoholsmak.
Har du redan smakat, och vilken är din favoritglögg?

 

MAISTETTU
Viikonloppuna testasimme vuoden Blossaa, eli glögiä jossa pitäisi olla Earl Grey teen makuja. No, mielestäni siinä ei maistunut tee (eikä viime vuonna tuntunut laventelikaan) mutta voinhan olla väärässä. Ei se anakaan tuntunut mitenkään erikoisen hyvältä vaan eniten siinä maistui makeus ja alkoholi. Tai kuten eräs ystävä kuvaili: rusinavettä ja  alkoholin makua. Oletko sinä jo maistanut ja mikä glögi on sinun suosikkisi?

 

glögg-2

 

glögg-1

 

 

 

4 thoughts on “Nu har vi testat Blossan

  1. Hej!
    Har inte tänkt på det måste kolla närmare läsa påburken när jag n ästa gången köper hem av den..men söt är den inte…

    Like

    • Googlade och hittade nog bara en med aspartam och det kan jag inte dricka och vill inte heller. sötningsmedel är rena giftet, inte alls bra för kroppen. Hittade några trevliga sockerfria glöggrecept på nätet som jag tror jag ska testa 🙂

      Like

Leave a Reply

