Lucka 10

Nu dyker vi in på mitt favoritställe, dvs Cafe´ Hallonblad som figurerat i min blogg flera gånger. Jag bara älskar cafeer ska ni veta, och ibland tar jag jobbet med mig ut i vimlet. Många reportagetexter har faktiskt fötts just vid en kaffekopp, bland folk. Kanske som motvikt till det ensamma kontorsjobbet hemma.

Nåväl, Cafe Hallonblad erbjuder inte bara en gott kaffe utan här hittar du också alltid något gott till kaffet. Du kan köpa bakverk med dig hem och du kan också äta lunch här. Oftast har de också det godaste brödet i stan serverat med lunchen (haha jag är lite jävig här)
Goda Deliprodukter har de också till salu och här  kan jag tipsa om en jättegod hallon-lakritsglögg…
Varför inte ta ett besök mitt i julshoppingen eller glädja någon med ett lyxigt cafe´besök i julklapp?  Mysiga cafeer finns överallt i vårt avlånga land, så det här är en uppmaning för er som bor på annan ort också.
Just idag och imorgon har de faktiskt jullunch på Hallonblad! Klicka HÄR så ser du menyn! Själva lunchlistan hittar du HÄR.

Cafe Hallonblad hjälper dig också med fester och tillställningar, det går bra att ta KONTAKT.
Följ Hallonblad på Facebook så får du nyaste infon i ditt flöde.

Som vanligt länkar jag också till  grundtanken bakom min Buy Local julkalender.

Ha en bra torsdag kära vänner!

❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

LUUKKU 10

Nyt sukelletaan lempikahvilaani Cafe´Hallonbladiin, josta olen joskus aikaisemminkin tehnyt blogipostauksia.
Rakastan kahviloita ja joskus otan työni mukaan. Monta lehtijuttutekstiä on syntynyt kahvilapöydän äärellä, ehkä parhaana vastapainona yksinäiselle kotitoimistotyölle.

Hallonbladista saat hyvän kahvin lisäksi myös naposteltavaa ja voit myös ostaa kakkuja ja leivonnaisia mukaan kotiin vietäväksi. Täällä tarjoillaan myös lounasta ja lounaalla tarjotaan yleensä kaupungin parasta leipää … (hehe olen tässä kyllä vähän jäävi)
Delituotteitakin on tarjolla, ja tällä hetkellä voin vinkata ihanasta vadelma-lakritsi glögistä…
Joulushoppailun lomassa voit piipahtaa kahville, tai voithan antaa jollekin ystävälle ihanan kavilahetken joululahjaksi?  Tämähän pätee myös muualla suomessa- ihania persoonallisia kahviloita löytyy kaikkialta!

Tänään ja huomenna Hallonbladissa on Joululounas. TÄÄLTÄ löytyy ruokalista. Tavallinen lounaslista löytyy TÄÄLTÄ.

Cafe Hallonbladista saat myös apua erilaisiin juhliin ja tilaisuuksiin. Tässä yhteystiedot.
Seuraa Hallonbladia myös facebookissa niin saat uusimmat uutiset suoraan sieltä.

Ja tuttuun tapaan linkitän myös postaukseen jossa selitän mikä tämän Buy Local kalenterin perusidea on.

hallonblad-071

Glöggkaka….
Glögikakkua..

hallonblad-4

…i en alldeles unik miljö

… ainutlaatuisessa miljöössä

hallonblad-5

 

hallonblad-3

 

hallonblad-2

4 thoughts on “Lucka 10

  1. Alltså ser så mysigt ut så..
    Ligger i Pargas.Här hade vi ett jötte mysigt cafe toinen keksi med härliga delikatesser men det upphörde.

    Like

  2. Vilken fin idé med att presentera sin hemort på det sätt du gör!
    Jag träffade min mamma förra helgen och pratade då med henne om din blogg och Pargas. Hennes reaktion var “ÅÅåååhhhhh, till Pargas skulle jag vilja åka någon gång!” Hon är själv född och uppvuxen utanför Lovisa och har hört att det ska vara så fint i Pargas, men hon har aldrig varit där. Så kanske det till sommaren blir en tur Stockholm-Åbo med båt och så bil för en heldag i Pargas 🙂
    Kram till dig!

    Like

Leave a Reply

