Lucka 18

Här hjälper det minsann inte att se på vädergudarna med Bambiögon.  Någon snö ger de oss inte. Harm harm harm.

Lucka 18 alltså, och jag bjuder på ett pysseltips. För att ens lite få vinterstämning fixade jag till ett litet miniatyrlandskap i en glasburk. Det här är på inget vis någon ny ide´och inte alls ens min, och det finns miljoner sätt att göra det på och Pinterest kryllar av dem-   men det kan ju vara värt att tipsa om, ifall att det skulle vara nytt för någon.

Man tager ett stycke bambi, eller någon annan skogsvarelse i miniformat (jag köpte min på Tiger och likaså de där silvergranarna) och häller pärlsocker i en glasburk. Voila´! Min burk är gammal och har fula skarvar, men det gör inget. Ett tag släppte jag bambi lös i studion också, men han höll sig stilla och smet inte någonstans. Till sist fick Bambi flytta till vår skänk.

Sånt idag- i väntan på snö.

❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

LUUKKU 18
Täällä ei kauniit bambisilmät auta, lunta ei tule vaikka kuinka kauniisti räpyttelisi ripsiään.

Luukku 18 siis, ja jaan teille askarteluidean. Jotta olisi edes jonkinlainen talvitunnelma, tein pienen miniatyyrimaiseman lasipurkkiin. Tämä nyt ei todellakaan ole minun idea tai edes mitenkään uusi juttu, Pinterest on näitä täynnä,  mutta tapoja on monta ja ehkä tämä kuitenkin on uutta jollekin lukijalle.

Otetaan metsäneläin, pieni sellainen (ostin oman Tiger – liikkeestä mistä nuo kuusetkin ovat) ja kaadoin helmisokeria purkin pohjalle. Voila´!
Minun purkki on vanha ja siinä on epätasaisuuksia mutta se ei kyllä haittaa yhtään.  Päästin tämän söpön sarvipään vapaaksikin välillä studiossani mutta eipä lähtenyt karkuun. Lopuksi hän muutti meidän lipastolle.

Sellaista tänään- lunta odotellessa

 

bambi1Bambi-2

bambi-011

Bambi-3

bambi-029-ny-vers

bambi-6bambi-7

2 thoughts on “Lucka 18

  1. Fint! Ett år gjorde sambon ett miniatyrvinterlandskap i vårt vitrinskåp. Snön hade han gjort av hönsnät och gips vill jag minnas, och så var där förstås en hel del miniatyrskogsdjur. Kanske jag borde plocka fram det igen i något skede, har det kvar i källaren.

    Like

Leave a Reply

