Ut med Knut

Nu åkte det sista av julen ut. Ännu igår stod de där, de vita pappersstjärnorna i fönstret, men idag är de borta. Bara några månader av året står de framme och ändå blir det så påtagligt tomt när man tar bort dem. Mannens fina julklappsradio måste nu få sällskap av något annat, men vad? Jag får väl bläddra i mitt kartotek för att komma ihåg vad där stod före.. De där garderobsblommorna fick jag nämligen också flytta på. De tycker väl inte om för mycket ljus.

NUUTTI VEI
Nyt lähtivät viimeisetkin joulukoristeet. Eilen vielä seisoisovat siinä, ne valkoiset tähdet ikkunassa, mutta tänään ovat poissa. Muutaman hassun kuukauden ovat ikkunassa ja jotenkin onnistun aina unohtamaan mitä niiden paikalla oli ennen joulua. Pitää varmaan käydä vanhoja kuvia läpi muistin virkistämiseksi sillä miehen ihana joululahjaradio näyttää muuten aika orvolta ja yksinäiseltä. Nuo kasvitkin oli pakko siirtää, ne eivät taida tykätä liiasta valosta.

 

Julen-ut-2016-031Julen-ut-2016-029Julen-ut-2016-030

7 thoughts on “Ut med Knut

  1. Ja usch vad mörkt och dystert det blir när julen åker ut! Saknar särskilt stjärnorna i vardagsrummet, dit behöver vi fundera ut någon bra lösning och skaffa en ny lampa av något slag för det är alldeles för mörkt. Man vill ju inte sitta med taklampan tänd heller! 😀 Vilket fint radio, ett sånt har jag också drömt om…

    Liked by 1 person

  2. Visst är det härligt när ljuset kommer! Hemma lyser ljusstakarna i det tomma huset. Undrar om det klarar av kylan. Hela rasket kanske kar fryst sönder (-20) ?.. Nåväl, jag har det varmt och skönt…
    Har beställt min första sak till nya boendet. En fototapet. Som kommer att göra sig fint med dina tavlor. Dom kommer tillbaka till ön igen. Otippat.
    Kram
    EM/elsamarianne

    Liked by 1 person

  3. Tack för din kommentar. Jo de sa att det är svårt att veta vad det beror på, men det kan vara buranan jag tog i morsse. Men jag har ju också haft nässelutsalg över hela kroppen i över en måndag nu och de har bara sakt att håller det på i 2 månader måste jag tillbaka till hvc… Så är det något annat ja är allergisk mot eller är det buranan. Har också haft länge problem med magen som jag tror beror på mjölk… så kanske det kav vara det också… ingen vet. Nu väntar jag bara på brev från sjukhuset för vidare utredningar

    Like

Leave a Reply

