Göteborg blev Stockholm

Vi hade planerat en resa till Sverige och bland annat till mannens födelsestad Göteborg sista veckan i januari, men nu blev det ändrade planer, och jag blir hemma. Inget jag deppar över, det är nog mera mannens resa, då han ska besöka bagerier och bagarkamrater och jag kanske ändå inte riktigt skulle känna mig med i gänget.
En del av min resepeng fick bli ett soffbord istället, ni vet det där Stockholmbordet jag dillade om i ett tidigare inlägg? Det sitter helt perfekt, vilket också Anna-Lena tippade att det skulle göra. (hon är en riktig inredningsexpert och har koll på det mesta)
Oj vad nöjda vi är för nu finns det äntligen plats  för mer än bara några värmeljus för nu ryms både ljus och muggar och laptops och allt det där ni vet, som man behöver för att riktigt slappa i soffan. Så ja- att Göteborg blev Stockholm- det deppar jag inte över.

 

STOCKHOLM
Olimme suunnitelleet ruotsinreissua mm miehen syntymäkaupunkiin Göteborgiin tammikuun viimeisellä viikolla, mutta suunnitelmat muuttuivat ja minä jään kotiin. En kuitenkaan mökötä sillä tämä olisi muutenkin ollut lähinnä miehen reissu, sillä suunnitelmissa on leipomoihin tutustuminen ja treffit leipurikavereiden kanssa. En välttämättä olisi sopinut jengiin.
Osa matkarahasta vaihtuikin sohvapöydäksi, siihen Stockholmpöytään josta höpisin aiemmassa postauksessa.Se sopii olkkariin kuin nakutettu, ihan kuten bloggariystävä Anna- Lena povasi. (hänellä hyvä vainu näissä asioissa)
Hirmu tyytyväisiä ollaan, sillä nyt mahtuu pöydälle muutakin kuin muutama hassu tuikku. Nyt mahtuu mukit ja kynttilät ja läppärit ja kaikki muut tillpehöörit joita tarvitaan mukavaan löhöily-iltaan telkkarin edessä. Eli vaikka Göteborg vaihtui Stockhilmiin, olen tyytyväinen.

Stockholm-2stockholm-1

 

3 thoughts on “Göteborg blev Stockholm

Leave a Reply

