Kallax

När sista fågeln flög ur boet hade vi plötsligt några överlopps förvaringsmöbler. Jag sålde dem på ett facebook-loppis och de fick snabbt ett nytt hem. För pengarna köpte jag istället en Kallax hylla från Ikea. Den lämpar sig bättre för de behov jag har. Den kan jag fylla med mina tidningar (ja det samlas ju en hel del på grund av mitt yrke) , och så kan jag ha min fotosutrustning framme så den är lätt att nå. ( inför de här bilderna tog jag bort den nog)

På hyllans samsas loppisfynd med andra kära ting. Bland annat de vita höga ljusstakarna är fyndade på loppisen här i stan och den lilla skulpturen med huvudet var ett fynd på Ekotori för hela 50 cent!  Jag tycker det är så vackert i sin enkelhet.
De fina fjäderbollarna i sista bilden är från Anna´s .


KALLAX
Kun viimeinen lapsi lensi pesästä
meille jäi pari lipastoa ylimääräiseksi. Pistin ne myyntiin eräässä facebookin kirppariryhmässä ja ne saivat nopeasti uuden kodin. Rahoilla ostin sitten Kallax- hyllyn Ikeasta. Koen että avohylly toimii paremmin tässä vaiheessa.  Nyt voin täyttää hyllyt lehdillä (niitä on aika montakin, työni takia) ja kamerakalustoni on myös nopasti saatavilla ( otin kuvausten ajaksi pois)

Hyllytasoilla elävät nyt sulassa sopusoinnussa kirpparilöydöt ja muut rakkaat esineet. Muun muassa nuo korkeat valkoiset kynttilänjalat ovat kirpputorilöytö viime viikolta täällä omassa kotikapungissa ja pieni taide-esine (pää) löytyi Ekotorilta 50 sentillä. Tykkään sen yksinkertaisesta kauneudesta.Viimeisen kuvan ihanat koristepallot ovat TÄÄLTÄ.

kallax-1kallax-2Kallax-018Kallax-004

3 thoughts on “Kallax

  1. Vi kör Kallax i båda barnrummen och i datarummet, och jag funderar ändå om vi kanske behöver fler… 😉 Praktiska är de, plus att man kan ha lådor för att gömma bort väldigt mycket om man vill det… (och det vill man hemma hos oss, haha).

    Like

Leave a Reply

