Fodral åt laptopen med nästan nollbudget

Avancerad teknik tål varken kyla eller stötar. Det vet vi. Så igår när jag skulle iväg på ett möte blev jag plötsligt väldigt medveten om att min laptop inte har något fodral eller ens en passlig väska. Jag tog till en tillfällig lösning med lite tunn skumgummi men när jag kom hem tog jag ta i saken på allvar.

Jag “slaktade” en filtkorg (köpt på H&M men aldrig använd då den visade sig vara slattrig och oanvändbar) och sydde ett fodral. Runt om lade jag en gammal läderrem och så smyckade jag det hela med en loppisring som jag fyndat för en struntslant och som jag bröt av ringdelen av från. Den ringen var det enda som kostade nåt i det här projektet, resten fanns hemma. Nu är jag nöjd för nu åker laptopen åtminstone lite säkrare med på möten och arbetsresor.

LÄPPÄRILLE SUOJAKOTELO MELKEIN  NOLLABUDJETILLA

Pitkälle kehittynyt  tekniikka ei kestä kylmyyttä eikä kolhuja. Tämä tidetään, joten eilen kun lähdin työkokoukseen olin yhtäkkiä hyvin tietoinen siitä ettei läppärilleni löytynyt suojakotela tai laukkua. Tein hätäratkaisun ohuesta vaahtomuovista mutta kotiin palattuani otin asian ratkaistavaksi.

“Teurastin” vanhan H&M huopakorin palasiksi ( se oli sellainen aika käyttökelvoton ja käyttämätön lötjö) ja ompelin siitä suojakotelon. Jotta kotelo pysyisi kiinni laitoin siihen vanhan nahkaremmin. Koristelin sitten vielä sarvipääsormuksella josta taitoin rengasosan poikki. Se olikin ainoa materiaalikustannus tässä projektissa sillä kaikki muu löytyi kotoa ennestään. Nyt olenkin tyytyäinen sillä nyt tuntuu siltä ett läppäri on edes jollain lailla suojattu kokouksissa  ja työmatkoilla.

 

Laptopfodral 018Laptopfodral 019Laptopfodral 020

14 thoughts on “Fodral åt laptopen med nästan nollbudget

Leave a Reply

