Nåt smått och gott

Sitter som bäst på tåget på väg till Huvudstaden. Ett arbetsuppdrag i ett intressant hem väntar. Med i väskan har jag lite smått och gott åt hemägaren. Bland annat det som syns i bilden. Ibland stöter man på såna här finingar. Godsaker som har så fin förpackning att man nästan inte nämns öppna dem. Innehållet ät minsann inte illa det heller. Jag vet, för jag har unnat mig en ask. Jag försöker undvika godsaker, men de gånger jag gör undantag ska det minsann vara gott också.
De här hittar man bla på Cafe Hallonblad i Pargas.

Inlägget är inte ett bloggsamarbete

HERKKUJA
Istun paraikaa junassa matkalla Helsinkiin keikalle. Mielenkiintoinen koti odottaa kuvausta. Laukusta löytyy tuliaisia kodinomistajalle,  mm kuvassa näkyvää lakua. Joskus sitä löytää tällaisia ihanuuksia jossa pakkauskin on niin hieno ettei oikein raaskisi avatakaan. Sisältökin on äärimmäisen hyvää. Tiedän varmuudella sillä maistoin itsekin. Aika harvoin syön herkkuja mutta kun sen teen, pitää sen olla sen arvoista.
Näitä löytyy mm Cafe Hallonbladista Paraisilla.

Postaus ei ole blogiyhteistyö.

laku 2laku 1

Leave a Reply

