Att få fria händer

Jag leker med bilder nästan varje dag, bara för övningens skull, och för att det ger ro. Lite sådär som att färglägga i en sån där mandalabok, ni vet. Man lever i stunden, just där, just då. Varje gång lär jag mig något nytt också, hur olika färger eller lager fungerar.

Roligast är det med porträtt, men det är inte alltid jag har tillgång till det. Jag leker med nyanser, kontraster, färger eller svartvitt. Texturer och och effekter blir pricken på i:et. Jag hoppas att jag i framtiden hinner jobba mer med sånt här, för det är verkligt givande.Den första bilden är en dubbelexponering (eller egentligen trippelexponering) gjord i photoshop, de två andra har fått texturer på sig.

VAPAAT KÄDET
Leikin kuvilla harva se päivä. Harjoittelun ja mielenrauhan takia. Se on vähän verrattavissa värityskirjaan, tiedättehän ne Mandala kirjat jotka ovat niin suosittuja? Saan olla ja elää ihan siinä hetkessä. Joka kerta opin uutta, miten eri sävyt ja leyerit toimivat yhdessä.

Eniten pidän potreteistä mutta aina minulla ei olekaan mallia käytettävissä. Leikin sävyillä, kontrasteilla, väreillä tai mustavalkoisen eri tyyleillä. Tekstuurit ja tehosteet luovat loppusilauksen. Toivon että tulevaisuudessa saisin tehdä enemmän tällaista koska se on niin antoisaa.

Copyright Camilla Hynynen Creatella PhotographyCopyright Camilla Hynynen Creatella PhotographyCopyright Camilla Hynynen Creatella Photography

 

 

6 thoughts on “Att få fria händer

Leave a Reply

