En smärtsamt lång väntan

Jag längtar så till våren och sommaren, att det gör ont. Vill ha värme nu. Värme som vårdar mina sjuka leder, och solljus som väcker alla sinnen till liv. Dofter som bedövar och vinkvällar i sommarnatten som fungerar som bästa terapi. Ängar som doftar och humlor som surrar.  Ja, jag längtar till och med efter trädgårdsarbete. ( vem hade trott? )

Jag längtar till havet som ger mig känslan av frihet, till skogen där kameran sjunger i kapp med fåglarna. Jag vill ut, ut ur mitt tråkiga vinterskal!

Och jag vet att jag inte är ensam om min längtan.

Förra sommaren var kanske inte den bästa med tanke på vädret, men hej, det var SOMMAR!

TUSKAISEN PITKÄ ODOTUS
Kaipaan kevättä ja kesää tuskaisen paljon. Tarvitsen lämpöä nyt. Lämpöä joka hoivaa kipeitä niveliäni ja auringonvaloa joka herättaa kaikki aistit. Huumaavia tuoksuja ja kesäillan viini-iltoja jotka ovat parasta terapiaa. kaipaan jopa puutarhan hoioa (hehe kuka olisi uskonut? )

Kaipaan tuoksuvia niittyjä ja kimalaisten surinaa. Kaipaan merta joka antaa vapauden tunteen, ja metsää jossa kamerani laulaa lintujen säestämänä. Haluan ulos tästä tylsästä talvikuoresta!

Ja tiedän etten ole ainoa.

Viime kesä ei ollu sään puolesta täydellinen mutta hei, se oli KESÄ.

ett-veckoslut-i-bilder-105ett-veckoslut-i-bilder-065ett-veckoslut-i-bilder-060Vintage-10Blommor-o-annat-062garden-IVLenholm-GS1-bloggLenholm-4blomstol-008Blogginlägg-juli-014terass-6En-dag-på-havet-081ett-veckoslut-i-bilder-144Bumble-bee-010-2-bloggEn-dag-på-havet-090En-dag-på-havet-071vintage-5Vintage-2Vimplar-2trädgård-019insta-3Blommor-o-annat-040Blommor-o-annat-028Lenholm1

8 thoughts on “En smärtsamt lång väntan

  1. Du är verkligen inte ensam om den där längtan, jag känner precis likadant! Ser jag vackra stämningsfulla somnarbilder eller när det är sommar i TV kan jag gripas av en så stark längtan att det gör ont. För det är ju på sommaren jag känner att jag verkligen lever, får ladda batterierna. Längtar till vackra ljuva sommarkvällar, till havet, ut i trädgården, att få svalka av mig i vårt utespa när man badar bastu… Och till att slippa klä på mig och lillan tusen lager med kläder. Får verkligen hoppas vädret blir bättre den här sommaren! Förra sommaren var ju lite speciell också för vår del när Felicia var nyfödd, så man gick liksom i en dimma och sommaren kom och gick i ett huj innan man ens hann blinka.

    Like

  2. Jep, kesää odotellaan täälläkin jo kovasti. Haluamme päästä rakentamaan, ratsastamaan ilman että varpaat jäätyvät ja matkustamaan. Kesä, kesä, tule jo! ❤

    Like

  3. Ymmärrään NIIIIIN sinun fiiliksen, täällä kun ollaan auringon alla en todellakaan kaipaa sinne takaisin. Kun katselen tuota talvitakkia joka odottelee tuossa naulakossa nousee kylmänväreet jo pelkästä ajatuksesta. Tito tietty kylläkin jo ikävä, mutta tämä kaupunki samanlaisia pieniä perroksia täynnä joita onneksi pääsee korvantakaa päivittäin rapsutteleen.

    Like

Leave a Reply

