Vårens ljus

Åh vilken vårstämning som smyger på när man ser ljuset flöda in i det här härliga fräscha hemmet som finns här i min hemstad, Pargas! Nyaste numret av Unelmien Talo & Koti finns ute i tidningshyllan nu, så det gäller att passa på och låta sig inspireras. Bland annat dukningen var jättefin! Hophop till butiken 🙂
Tusen tack till hemägarna att vi fick besöka er!

KOTIKAUPUNKI KARTALLE
Ah miten ihana kevätfiilis iskee kun selailee uusinta Unelmien Talo & Koti lehteä jossa tämä ihanan raikas koti Paraisilta! Valo tulvii sisään lasikuistin ikkunoista.  Kauniista inspiroivasta kattauksestakin löytyy lähikuvia jutussa joten hophop ostoksille!

Koti Parainen  16Koti Parainen  03Koti Parainen  19

7 thoughts on “Vårens ljus

  1. Hihihi…..du låter alltid så gullig när du skriver “hophop till butiken”!
    Ser bilden av mig själv när jag var liten och fick en peng att handla lite godis för. Av ren glädje gjorde jag hopsasteg den korta biten till den lilla tobaksaffären där man kunde välja godisbitar som stoppades i en liten påse. Just de där hopsastegen påminns jag om när du skriver hophop till butiken 🙂
    Ha en underbar helg…..snart är våren här!
    Kram

    Like

    • Vad härligt! jag har liknande minnen också, när vi syster och jag fick en peng av mamma och gick till lilla hörnbutiken för att köpa glass. Såna små mjölkaffärer finns inte mer.
      Hophop kommer också från finskans hopihopi, där man uppmuntrar någon till att skynda på lite grann 🙂

      Like

  2. Tjusigt hem och fina bilder! Uppskattar väldigt mycket att få ta del av några foton i hemma-hos-inläggen, speciellt de gånger det inte blir något köp av tidningen där reportaget finns! Tack för det! 🙂

    Like

  3. Jo jag har läst tidningen,spanar atid efter dina fotograferingar det är de första jag gör,vackert och inspirerande hem…Nina

    Like

Leave a Reply

