Ett fynd

De som känner till märket Odd Molly vet att det är dyra plagg. Jag har själv aldrig unnat mig ett enda plagg,  på grund av att jag är allt för ombytlig av mig, och för att jag inte  klarar av tanken att lägga ut 200-300 euro på ett tröja bara för ett habegär och på ett plagg jag hastigt tröttnar på. Men sen kan man ju ha tur, och snubbla på ett plagg på loppis! Ett som inte bara är en bråkdel av priset utan därtill ännu nedsatt med 50%!  Det är ju liksom en helt annan sak då, att lägga ut någon tia än att lägga ut flera hundra. Att modellen inte är är från den senaste kollektionen precis, utan flera år tillbaka gör inget, jag tycker dessa Odd Mollysar är tidlösa och dessutom av god kvalitet.

 
LÖYTÖ
Ne ketkä Odd Molly vaatemerkin tuntevat, tietävät etteivä ne ole mitään halpoja vaatteita. Itse en ole raaskinut ostaa yhtäkään vaatetta pelkän “pakko saada” himon  takia sillä tiedän että riski on suuri että kyllästyn nopeasti ja monen sadan euron ostos on kyllä sitten ihan turha.
Kuitenkin kirpputorilla voi sitten yhtäkkiä osua eteen löytö joka ei pelkästään ole paljon halvempi, vaan sen päälle vielä alennettu 50%! Sehän muuttaa asian täysin, että monen sadan euron vaatteen saa  muutamalla hassulla kympillä. Malli ei ole ihan uusimpia vaan monen vuoden takaa mutta sekään ei haittaa, sillä mielestäni nämä ovat täysin ajattomia vaatteita ja laadukkaita myös.

Odd-Molly-001

 

Odd-Molly-002

 

Odd-Molly-003

 

Odd-Molly-006

13 thoughts on “Ett fynd

  1. Kiva, molempia olen käyttänyt paljon ja hyvinä on pysyneet. Seuraavaksi saankin sitten suunnata vaateostoksille tyhjentynyttä kaappia täyttämään 😀

    Liked by 1 person

  2. Jag har också fyndat några klädesplagg av odd molly på loppis också av märket cream.Och 200-300 € btaar inte heller jag ,nån tia går bra…
    Gllad påsk till dig…

    Liked by 1 person

  3. Wow, vilket fynd! Den var ju jättefin! ☺ Önskar jag också skulle göra såna fynd, men de gånger jag råkat på nåt plagg på loppis har de ändå varit för dyra för att vara på loppis. Och flera hundra euro för ett nytt plagg skulle jag aldrig betala, ens om jag så var miljonär! Glad påsk! 🐣

    Liked by 1 person

  4. Slående lik de tröjor vi tjejer virkade när vi gick i realskolan på tidigt 60-tal. Då fick man vara sin egen designer och kreatör om man skulle ha något trevligt på sig. Blir riktigt nostalgisk 🙂 Glad påsk önskar jag dig!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

