Dagen då jag steg utanför min bekvämlighetszon

När vi nu är inne på det här med kläder så jag jag visa er något speciellt. Jag är egentligen ingen modefotograf/ klädfotograf, men när jag för första gången såg MyOlsson klänningarna så var min första tanke att wow, de där skulle det vara roligt att fota. Intresset blev ju inte mindre av att två klänningar av detta klädmärke svirvlade runt på slottet på självständighetsbalen! Pargasföretagaren Mallu Olsson har verkligen skapat något unikt!

Man ska ju töja på sina gränser, möta sina rädslor och ta sig ut ur sin bekvämlighetszon alltid nu och då, så jag mailade Mallu och frågade om vi kunde göra samarbete.
Resultatet ser ni nedan. Vilken dag det blev! Intensivt fotande i 8 timmar och jag hann inte sitta en gång på hela dagen. Det var lärorikt och skoj. Manillas gamla spritfabrik är en spännande miljö med sina utmaningar för en fotograf. Besök gärna MyOlssons hemsida för mer smakprov. Kanske shoppa en klänning som verkligen har det där lilla extra?

 
MY OLSSON kääntää katseita

Kun nyt vaatteista puhutaan, haluan näyttää teille jotain erikoista. En ole muoti- / vaatekuvaaja mutta kun ensimmäisen kerran näin MyOlssonin mekon ajattelin että wau, noita olisi kiva kuvata! Kiinnostus kasvoi kun kaksi MyOlssonin juhlamekkoa vilahti televisiossa itsenäisyyspäivänä presidentinlinnassa! Paraislainen yrittäjä Mallu Olsson on todella luonut jotain uniikkia!

Koska omia rajoja pitää rikkoa, pelkoja kohdata ja mennä mukavuusalueen ulkopuolelle laiton Mallulle meiliä ja ehdotin yhteistyötä. Ja tulos näkyy nyt tässä. Vau mikä päivä! 8 tuntia työtä nonstoppina enkä tainut istahtaa hetkeksikään. Päivä oli kaikin tavoin jännä kun kaikki oli minullekin melko uutta.  Manillan vanha viinatehdas on erikoinen kuvausmiljöö kaikkine haasteineen.
Käy MyOlssonin kotisivulla, ties vaikka ostaisit kesäksi sen ihanimman mekon jolla saat kaikkien päät kääntymään?

Foto-15-02-2016-13-54-30-(1)

 

Foto-15-02-2016-13-07-16-(1)

 

Foto-15-02-2016-13-06-23-(1)

 

My-Olsson-A-157

 

My-Olsson-B-061

 

My-Olsson-2

 

My-Olsson-A-556

 

My-Olsson-B-230

 

My-Olsson-A-533

 

My-Olsson-A-263

One thought on “Dagen då jag steg utanför min bekvämlighetszon

Leave a Reply

