Ute på reportageresa

Idag blev det reportageresa till Helsingfors. Jag tar alltid tåget för jag mår illa i buss. Dessutom älskar jag tågstationer. De är så fulla av liv, förvantan, ankomst och avsked och byggnaderna är ofta stora och pampiga. Nu sitter jag som bäst på tåget hem, med trötta fötter men glad i själen för jag är alltid tacksam och ödmjuk för alla möten i mittjobb.

 

KEIKALLA

Tänään olikin juttukeikan aika ja suunnattiin Helsinkiin. Menen aina junalla  sillä bussissa tulee paha olo. Sitäpaitsi rakastan juna-asemia jotka ovat täynnä elämää, odotusta, jäähyväisiä ja jälleennäkemisiä. Nyt olen matkalla kotiin. Jalkoja särkee mutta iloisella mielellä tässä ollaan sillä arvostan niin suuresti näitä kohtaamisia mitä työssäni saan kokea.

image

 

Leave a Reply

