Back to the hoods- om livets mystiska vägar

Igår var det kallt och mulet men för en liten stund kikade solen faktiskt fram och gav lite hopp. Jag var ute med hunden den lilla stunden och knäppte några bilder.
Vi bor på ett område med en gammal äppelträdgård och en sandstrand bredvid. En vacker gammal fyrkantig byggnad vid stranden har varit ett tvätteri, har jag fått höra.

Under åren 2008-2010 när jag jobbade på ett dagis här ett stenkast från vårt nya hem, så blev jag bekant med omgivningen. Jag förälskade mig i de gamla vackra knotiga äppelträden och de gula villorna. Så när jag blev fotograf så återkom jag hit många gånger och de grönskande bilderna här längst ner i inlägget är från fotograferingar jag gjort här för några år sedan. Tänk om jag hade vetat då, att jag kommer att bo här en vacker dag… Nog är livets vägar rätt så kluriga ibland.

 

BACK TO THE HOODS
Eilen oli pilvinen ja kylmä päivä. Jossain vaiheessa aurinko kuitenin pilkotti pilvien välistä hetken ja olin juuri silloin koiran kanssa ulkona. Nappasin muutaman kuvan alueesta. Täätä löytyy vanha omenatarha ja hiekkaranta. Sen vieressä kaunis vanha neliönmuotoinen rakennus joka kuulemma aikoinaan on toiminut pesulana. Näin minulle on kerrottu.

Vuosina 2008.-2010 olin töissä päiväkodissa täällä ihan kivenheiton päässä uudesta kodista ja silloin tutustuin tähän ympäristöön. Rakastuin noihin vanhoihin omenapuihin ja keltaisiin villarakennuksiin. Kun sitten valmistuin valokuvaajaksi palasin tänne monet kerrat kuvaamaan ja nuo  veheät kuvat täällä viimeisenä ovat muutaman vuoden takaa. Hassua ajatella etten silloin osannutkaan arvata asuvani yhtäkkiä juuri täällä… Kyllä elämän koukerot ovat joskus niin ihmeellisiä.

 

_MG_0336

 

_MG_0325

 

_MG_0341

 

Från tidigare år- Aikaisemmilta vuosilta:

Malmnäs-1

 

Malmnäs-3

 

malmnäs-5

 

malmnäs-6

 

malmnäs-7

 

 

2 thoughts on “Back to the hoods- om livets mystiska vägar

Leave a Reply

