En solig morsdag

Tänk att vi fick en så varm och solig morsdag att man kunde sitta ute!  Vi bjöd hit mina föräldrar och den äldre sonen med familj och det var fint att vara tillsammans med just de där som är så viktiga för en. Den yngre sonen kunde tyvärr inte komma på grund av studieuppgifter i huvudstaden, men jag vet att jag får en bamsekram nästa gång vi ses.

Jag knäppte några bilder när jag började duka, men sen kom jag av mig helt och glömde totalt att fotografera. Bra var väl det, för det var inte det som var det viktigaste, utan samvaron. Fyra generationer till bords, det är inte illa det. De kom med rosor och vi åt rabarbersoppa med glass så det stod härliga till. Just sådär som en morsdag ska vara!

AURINKOINEN ÄITIENPÄIVÄ
Ajatella että saatiin niin lämmin ja aurinkoinen äitienpäivä että voitiin istua ulkona! Kutsuin vanhempani ja esikoisen perheineen meille kahville ja tuntui niin kivalta olla näiden kaikkien, niin tärkeiden ihmisten kanssa. Kuopus vain puuttui pöydästä, hänellä oli koulutehtäviä jotka piti viikonloppuna saada tehtyä. Tiedän kuitenkin että saan valtavan halauksen kun ensi kerralla nähdään.

Otin kattausvaiheessa muutaman kuvan mutta sitten unohdin koko kameran. Ihan hyvä sillä halusin oikeasti vain olla yhdessä ja nauttia siitä hetkestä. Neljä sukupolvea pöydän äärellä, ei yhtään hassumpaa. Nuoret toivat ruusuja ja syötiin raparperikeittoa jäätelön kera. Täydellinen äitienpäivä!

 

Morsdag-001

 

Morsdag-002

One thought on “En solig morsdag

  1. Vad härligt att kylan gett vika även hos er i Finland….och det känns mellan raderna som om huset och ni själva samsas väl!
    Vackra dagar önskar jag er!
    Kram

    Liked by 1 person

Leave a Reply

