Längst in i skrubben, i en liten liten burk fanns en liten slatt ljust rosa Vintage paint kvar, och jag beslöt mig för att trädgårdscykeln skulle få sig en omgång. ( tack till damen vars trädgård jag besökte igår – det inspirerade) Det var just och just att det räckte och allt blev ju inte perfekt heller, men det är så det ska vara. Några små söta sommarblommor i korgarna blev pricken på i:et.Korgarna är återanvända- Ninette känner nog säkert igen den som hänger på handtaget! 🙂

PUUTARHAFILLARI
Komeron taaimmassa nurkassa pikkuisessa purkissa oli pohjalla pieni tilkka vaaleanpunaista Vintage Paintiä ja päätin heilauttaa sivellintä. (kiitos vaan inspiksestä, rouva jonka puutarhassa kävin eilen)
Maalia ei tosin ihan joka paikkaan tahtonut riittää mutta ihan ok näin, en halua olla niin nuuka näissä asioissa. Korit pääsivät uusiokäyttöön – ystäväni Ninette varmaan tunnistaa ainakin yhden niistä?

 

cykel-1

 

cykel-2

 

cykel-3

 

cykel-4

 

cykel-5

 

cykel-6

6 thoughts on “

  1. *garv* jag såg bilden på fb och klilckade genast på länken – vilken söt korg du har hittat, tänkte jag! 😀 jättefint med rosa cykel – nästan så jag borde måla lite här hemma… Men först ska veden fixas, o dyngan kärras, och… (har lite drömt om en så där blommig cykel jag också, men det blir liksom aldrig av!)

    Liked by 1 person

  2. Tulipa hieno! MElkein kaduttaa, että muinoin maalasin mökillä vastaavaan tarkoitukseen tarkoitetun pyörän mustaksi. Olisihan se tosiaan voinut olla vaikka vaaleanpunainen…

    Liked by 1 person

Leave a Reply

