Jul i juni

Det roliga med att få presentkort i julklapp är det att man i lugn och ro kan fundera på vad man kan tänkas behöva. Jag fick ett kort till H & M av jultomten och hade nog en plan men sen när vi flyttade kom ett annat behov emellan. Våra köksstolar kändes låga i förhållande till bordet och jag kände att det behövs sittdynor till dem. När jag sen hittade de sittdynor jag ville ha, var de på rea så jag fick 4 istället för de två jag tänkt. Så på så vis fick också våra rottingstolar i vardagsrummet mjuka sittdynor. En liten slant blev till och med över så det fick bli ett fint doftljus. Ett sånt som jag konstigt nog som astmatiker klarar av.

Köket blev inte fotograferat denna gång heller, det måste städas lite först men i något skede ska jag nog slå slag i saken. Här är många utrymmen som jag inte bloggat om än, men ni vet, naturen lockar mer just nu, än innebilder. 🙂

 

JOULUA KESÄKUUSSA
Lahjakorteissa on se kiva puoli että voit rauhassa miettiä mitä oikeasti tarvitset. Sain joululahjaksi lahjakortin H&M liikkeeseen ja minulla olikin jo kortille ajatus mutta sitten muutettiin ja toinen tarve ilmeni. Totesin että keittiöpöydän tuolit ovat liian matalat (ainakin minulle ) joten päätin ostaa kunnon istuintyynyt. Kun nyt sitten vihdoin pääsin käymään Turussa, nämä olivatkin juuri alennuksessa joten sainkin kahden sijaan neljä. Näin saatiin olkkarin rottinkituoleihin myös pehmusteet. Muutama lanttikin jäi, joten sain vielä tuoksukynttilän. Kumma kyllä löytyy sellaisiakin joita minä astmaatikkonakin siedän.

Keittiötä en tälläkään kertaa kuvannut, se pitäisi ensin siistiä mutta kyllä minä jossain vaiheessa sieltäkin laitan kuvia. Täällä onkin monta kuvaamatonta tilaa vielä mutta tiedättehän, ulkoilma houkuttelee nyt enemmän. 🙂

 

 

hm-2

 

hm-3

 

hm

 

hm-6

 

hm-5

Leave a Reply

