Dimissionsdag

Nu i veckan drog studentfotograferngarna igång. Det är riktigt roligt, för jag känner att jag med åren har fått en sån  erfarenhet att jag inte behöver spänna mig för det. Jag vet hur jag ska hitta det rätta ljuset och stämningen  för att få det som jag vill, och naturen bjuder på den bästa bakgrunden.

Det jag reflekterat över här, är att det är så många som tar yrkesexamen också som nuförtiden får en mössa och allt (Med annan färg på bandet bara) , men bara studenterna kommer för att låta sig fotograferas? Jag tycker det vore kul att uppmärksamma alla på samma vis! Så grattis till alla som nu avlagt sin examen, student eller inte.
(Och tack till gårdagens student som gav lov att publicera dessa bilder fast du ännu inte fått dina egna  ❤ )

 

JUHLAPÄIVÄ
Ylioppilaskuvaukset alkoivat nyt ryminällä
. Oikein hauskaa sillä tunnen että olen vuosien varrella kerännyt sellaista kokemusta että enää ei tarvitse jännittää. Tiedän mistä löydän oikean valon ja tunnelman ja luonto tarjoaa sen kauneimman taustan.

Sitä vaan olen miettinyt, että niin moni saa ammattitutkinnon ja nykyään myös valkoisen lakin ja kaikkea, ( eri värisellä nauhalla vaan) mutta vain ylioppilaat tulevat kuvauksiin. Minusta olisi kiva jos kaikkia huomioitaisiin tasapuolisesti, joten onnea kaikille tutkinnon saaneille, ylioppilas tai ei!
( kiitokset eiliselle ylioppilaalle näiden kuvien  julkaisuluvasta vaikka et ole omia kuviasi vielä saanut)

 

3

 

2

 

1

Leave a Reply

