En intensiv jobbresa

Hälsningar från Österbotten! Kollegan och jag åkte upp på måndag morgon för att fotografera ett underbart hem och en sommarstuga. Programmet var rätt så intensivt så jag inte riktigt hann med att fotografera eller ens instagramma så aktivt, men här ser ni nu en del instabilder av det vi hann med.

Utöver Sweet Vaasa och Aroma bageri hann vi med Malins´ Foodieliving och RAAWKA. Glömde helt att fotografera men hos söta Malin köpte jag svart bönpasta och det kommer jag säkert att blogga om i något skede.

Jag hann också träffa vännerna Ingela och Hans,   på kvällen innan det var dags att vila upp sig inför följande dags stugreportage. Ingela och Hans har en alldeles underbar trädgård som jag instagrammade om förstås 🙂

På tisdag morgon hade vi lite extra tid för loppisbesök och det kommer jag väl också att blogga om senare. ( om mitt målningsprojekt lyckas hehe )

Sen var det dags för stugreportage och jag säger bara att wooow, vilken miljö. Röd stuga, vita knutar och havet alldeles nära. Ett drömställe!! Enda kruxet var myggen 😉
Vill ni läsa lite om var jag varit  och hur stämningen var så kika in HÄR! Själv blev jag rörd till tårarna när jag läste. Joanna tog en fin instagrambild på kollegan och mig också, jag bara måste lägga upp den här då vi faktiskt ganska sällan fastnar på bild.

 
TYÖMATKALTA
Terveiset pohjanmaalta! Kolleegan kanssa reissattiin sinne maanantaina aikaisin aamulla kuvaamaan ihanaa kotia ja myös kesämökkiä. Ohjelma oli tiivis enkä oikein ehtinyt kuvata tai instagrammailla kovinkaan ahkerasti mutta joitain instakuvia kokosin tähän.

Sweet Vaasan ja Aroman lisäksi käytiin Malins´Foodielivingissä ja RAAWKAssa. Kuvaaminen unohtui kiireen takia mutta ostin Malinin kaupasta mustaa papupastaa ja siitä varmaan tulee postaus myöhemmin.
Ehdin illalla ennen nukkumaanmenoa vielä tavata ystäväni Ingelan ja Hansin joilla on upea puutarha.
Tiistaina aamulla oli aikaa kirppistelyyn mutta siitäkin lisää myöhemmin (Mikäli tuunausprojektini onnistuu hehe )

Sitten olikin mökkikuvausten aika ja sanonpa vaan että woooow mikä miljöö! Punainen söpö mökki ja meri ihan vieressä! Unelmapaikka! Ainoana haittana oli hyttyset.  😉
Jos osaat ruotsia ja haluat lukea viikonlopun tunnelmista tai vain nauttia kuvista niin KLIKKAA tästä.  Joanna otti kolleegastani ja minusta kivan instakuvan ja oli ihan pakko laittaa tänne koska niin harvoin meistä näkee mitään kuvia.

 

Första pausen vid Onnenkoski / Kahvitauko Onnenkoskella

image

 

 

image

 

 

image

 

image

De kära vännerna / Rakkaat ystävät

image

..och deras trädgård / ..ja heidän puutarha

image

 

 

image

 

image

Aroma bageri

image

 

Drömstället!!

image

Kollegan och ja / Kolleegani ja minä

image

 

Söderfjärden

image

2 thoughts on “En intensiv jobbresa

Leave a Reply

