Drömfångare

Vi har spenderat helgen ute på mammas och pappas hyrstuga och det har varit så himla skönt. Jag behövde komma bort från allt som heter jobb och redigering för den sista veckan blev en envis migrän min ständiga följeslagare. En dag sade det bara pling som en ljusboll i mitt huvud och i synfältet och sen kom sågbetten… då gällde det att medicinera snabbt, för då gick det ännu att stoppa så att det bara blev som en envis huvudvärk i bakgrunden. Men när det sen upprepade sig varje dag kändes några dagar på stugan inte alls fel.

Det bästa jag vet är att ha något pyssel med på stugan. Jag har länge velat testa på det där med att göra en drömfångare så jag hade köpt lite material för det. Det blev inte alls något jämnt och snyggt det där nätet i mitten för det var den svåraste delen, men jag är nöjd ändå. Det var ju pysslandet i sig som var roligast.

Som pricken på i:et gjorde vi ännu ett besök i en antik och kuriosabutik och jag kikade lite efter någon passlig fotorekvisita. Där stod en söt liten barnleksak och väntade på sin köpare, och det blev ju så klart jag som släpade med den hem.

 

ITSETEHTY UNISIEPPARI
Vietimme viikonloppun vanhempieni vuokramökillä ja se oli kyllä ihanaa. Piti tehdä irtiotto työstä ja kuvien editoinnista sillä viime viikon aikana kärsin toistuvasta migreenistä. Yhtenä päivänä päässä ja näkökentässä poksahti valopallo ja sen jälkeen tulivat sahanlaidat. Silloin piti lääkitä nopeasti sillä silloin se vielä oli jarruteltavissa niin että jäljelle jäi vain taustalla häiritsevä jomotus. Kun tämä toistui joka päivä, alkoi viikonloppu mökillä jo tuntumaan ihan kivalta ajatukselta.

Ihan parasta on jos mökille vie mukaan jonkun askarteluprojektin. Olen pitkään haaveillut omasta unisiepparista ja ostin siihen materiaalit. Eipä siitä verkosta tullut tasaista lainakaan sillä se osoittatuikin tosi vaikeaksi, mutta olen ihan tyytyväinen tähänkin lopputulokseen.
Ja rentouttavaa oli!

Viikonlopun kruunasi vielä käynti antiikki- ja kurioosaliikkeessa josta löytyi kuvauksiin sopivaa rekvisiitta. Vanha söpö lasten lelu siellä odotteli ostajaa, ja minähän sen vein mukaani.

_I0A6234

 

_I0A6235

 

_I0A6245

 

_I0A6251

 

_I0A6248

 

_I0A6241-blogg

 

3 thoughts on “Drömfångare

  1. GRATTIS i efterskott!
    Hoppas att din migrän nu har gett sig så du får mysiga sommardagar utan huvudvärk. Tycker din drömfångare är så charmig….och det låter härligt att ha några såna där “bara vara” dagar efter en intensiv arbetsperiod. Jag har njutit av alla dina vackra bilder och (som vanligt) fascinerats av din förmåga att fånga det där lilla extra i stundens ögonblick. Lyckliga de som får så fina bilder att spara som ett minne 🙂
    Allt gott till er!

    Liked by 1 person

    • Tack snälla du både för kommentarer och fin feedback! det värmer så och känns ju motiverande för fortsatt bloggande!
      Migränen kom tyvärr tillbaka i morse men jag har några skärmfria dagar framför mig då jag ska fotografera hemreportage, så kanske det lättar lite. Tack och lov går den alltså att bromsa med medicinering, men tankarna är nog ganska tröga och visst värker det men inte så att att det är olidligt.

      Allt gott till dig och sol till dina dagar!

      Camilla

      Like

  2. Pingback: Så det kan gå | Vardagspärlor

Leave a Reply

