Behind the scenes- såhär jobbar jag

Oj, jag är ju inte riktigt van att visa upp mig på bloggen men ibland måste man ju offra sig på arbetets vägnar. Jag anlitade nämligen min yngre son till att fixa en reklamvideo för mitt företag och den här snutten vill jag ju gärna dela med mig, även om det känns lite lustigt och obekvämt att se sig själv i rutan.  Tack och lov spelade jag inte huvudrollen. 🙂

Jag ville så gärna visa hur en familjefotografering och en barnfotografering går till så jag lånade jag ju förstås den närmaste skaran, de som redan är vana med att jag lorvar omkring med kameran så fort de besöker oss. Mitt älskade lilla barnbarnsgryn fick bli huvudrollsinnehavare. ❤  Det var nog en av de roligaste arbetsdagarna och så fick vi ju härliga bilder också!

Den vita klänningen har jag fått av en trogen bloggläsare i Sverige. En nanny i England har sytt den och flera andra fina klänningar åt barnen hon skötte en gång för sisådär en hundra år sedan. Dessa klänningar får man mer än gärna låna till fotograferingen om man vill. Den turkosa tylltutun  har min vän Ninette gjort och den får man också gärna låna. I studion finns en hel del annat i både kläd- och rekvisitaväg så det är bara att ta för sig och inte vara blyg. Man får alltså gärna byta kläder mitt i sessionen om man vill, och använda både det som finns i studion eller hämta eget med sig!

Bor du i närheten av Pargas eller Åbo och vill boka en fotosession så hittar du mina kontaktuppgifter HÄR

P.S Nedanför videolänken finns det färdiga bildmaterialet 🙂

 

BEHIND THE SCENES- Createllan  kuvauksissa
Oi, enpä ole tottunut näyttäytymään blogissa tai videoissa mutta työn takia täytyy joskus uhrautua. Käytin kuopuksen taitoja ja tehtiin yhdessä pieni videonpätkä jossa esitellään mitä perhe- ja lapsikuvauksessa tapahtuu.
Mukaan nappasin tietysti sen lähimmän porukan joka on kaikista tottunein heilumaan linssin edessä ja näin meidän ihana lapsenlapsi pääsi päätähdeksi. ❤  Oli kyllä hauska työpäivä ja ihania kuviakin saatiin!

Valkoinen pitsimekko on englantilaisen nannyn käsin ompelema mekko omalle hoitolapselle yli sata vuotta sitten. Sen ja muita samanlaisia saa lainata studiolta kuvauksia varten. Turkoosi tyllihame on ystäväni Ninetten käsialaa ja sitäkin saa käyttää vapaasti kuvauksissa. Vaatteita voi siis vapaasti vaihtaa kuvausten aikana ja muutakin rekvisiittaa löytyy. Omaakin saa tuoda mukaan, ja minusta on vain mukavaa jos halutaan tehdä kuvauksesta jotain vähän ekstraa.

Jos asut Paraisten tai Turun alueella ja haluat vara kuvausajan, löydät yhteistiedot TÄÄLTÄ.

P.S   Videopätkän alta löytyvät valmiit kuvat 🙂

 

 

promo-7

 

promo-6

 

Olivia

 

promo-5

 

promo-4

 

Promo-1

 

promo-3

Med två olika toner / kahdella eri sävyllä

promo-2

4 thoughts on “Behind the scenes- såhär jobbar jag

  1. Olipa kiva, lämminhenkinen video! Arvostan tapaasi rohkeasti kokeilla uusia juttuja ja laittaa itsesi peliin. – Ja pienihän on toki jos vain mitenkään mahdollista entistäkin suloisempi! 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

