Sista sommarvibbarna

Jag får väl ge mig. Jag ville så gärna hänga kvar i att augusti faktiskt är en sommarmånad och att man inte ska tala om höst ännu, men vad gör man när det onekligen är som om vädret faktiskt bestämt sig för annat?  Regn och hårda vindar har det bjudits på och sommaren har bara gjort sig påmind under små sporadiska stunder. Tack och lov just under mina bokade fotograferingar. Överlag har jag inte behövt boka om mer än några få fotograferingar i år, så det har faktiskt varit en fin sommar. Men ändå, naturen har ändrat färg nu och det gröna har övergått i en mattare dovare nyans och löven har ett annat ljud i vinden. Skuggorna är längre.
Häromveckan hade jag faktiskt säsongens sista ( tror jag? ) studentfotografering och då hade vi faktiskt turen att ha solsken även om det blåste lite grann.

Tack till studenten för lovet att publicera!

 

VIIMEISET IRTI KESÄSTÄ
Saan syödä sanani. Halusin niin kovasti pysyä ajatuksessa että elokuu on kesäkuukausi mutta minkäs teet kun säät ovat eri mieltä? Sateita ja kovaa tuulta on viime aikoina ollut tarjolla eikä kesästä olla nähty kuin lyhyitä välähdyksiä. Onneksi aurinkoa on ollut sopivasti juuri kuvauspäivinä. Tämä onkin ollut sen suhteen harvinaisen hyvä kesä, vain muutama kuvaus on jouduttu siirtämään sään takia. Mutta nyt luonto on muuttunut. Vihreä muuttunut tummemmaksi, mattasävyiseksi ja lehdistä lähtee tuulessa erilainen ääni. Varjotkin ovat pidemmät.
Vähän aikaa sitten minulla olikin sesongin viimeinen ( luulisin ainakin )  ylioppilaskuvaus ja silloin meillä olikin onni mukana sillä aurinko paistoi taas vaihteeksi.

Kiitokset ylioppilaalle julkaisuluvasta!

Kollage-student-blogg

 

 

Student-3-blogg

 

Student-betyg-blogg

 

 

 

Leave a Reply

