Idag väljer jag…

Sommaren är för mig en hektisk tid med mycket fotograferingar och oändligt många timmar framför datorn. Jag hinner sällan känna efter hur jag mår. Året som gick var också tungt och turbulent med många svängar, tunga beslut och tuffa motgångar.

Nu i höst gör jag en nystart. Kroppen behöver det. Jag är stel som en pinne och kan inte ens göra de enklaste yogarörelser för att ens tala om att klara en lotusställning.  Magen mår inte bra heller då jag fuskat allt för vilt med kolhydraterna och dessutom har 5-6 kilo helt i tysthet smugit sig på.

SÅ. Nystart. Jag kör med långa powerwalks i naturen eller på löpmattan, yoga för nybörjare  helt för mig själv ( jo det finns bra instruktioner på nätet) och med att skriva ner lite egna tankar i en bok varje morgon. Dagens mål, dagens “let go” och dagens peppande tanke.

“Idag väljer jag att må bra”

p.s Tack till Sini som omedvetet inspirerade, och gav det där sista som behövdes för att ta tag i saken.

PÄIVÄN AJATUS

Kesä on minulle äärimmäisen kiireistä aikaa ja vietän myös tunteja tietokoneen äärellä kuvankäsittelyn parissa. Harvoin ehdin edes ajatella omaa vointia. Kulunut vuosikin on ollut tosi rankka, kaikkine muutoksineen ja vastoinkäymisineen.

Nyt syksyllä aloitan alusta.Kehoni tarvitsee huolenpitoa. Lihakset ja nivelet ovat jäykät enkä pysty edes tekemään aloittelijan joogaharjoituksia saatikka istua jossain lootus-asennossa. Vatsakin protestoi sillä hiilareita on tullut popsittua aivan liikaa ja kilojakin salakavalasti tullut.

ELI. Uusi alku. Teen pitkiä power walkseja luonnossa tai juoksumatolla. Teen aloittelijan joogaharjoituksia kotona ( netistä löytyy vaikka minkälaisia ohjeita) ja aloitan päivän kirjoittelemalla omia ajatuksiani tyhjälle paperille. Päivän tavoite, päivän “let go” ja päivän positiivinen nostava ajatus.

“Tänään valitsen hyvän olon”

P.S Kiitokset Sinille. Inspiroit minua ja annoit syyn vihdoin tarttua asiaan.

Diverse-för-blogg-094

 

2 thoughts on “Idag väljer jag…

Leave a Reply

