Postkort i ram

Råkade väl nämna att jag kikade in på designtorget på Södermalm? Där köpte jag några söta postkort som jag sen lade i en ram. Ramen fyndade jag för en euro på en loppis i somras, på en av våra arbetsresor. Sådana fynd gillar jag för det är nog ett av de enklaste sätten att ändra om hemma. Byta tavlor alltså, och byta kuddar är ungefär lika enkelt. Swisch bara så har man lite nytt för en minimal budget.  Ser bara att jag måste skaffa vit kartong då korten är lite för små och dessutom stör det mitt öga så enormt att det blir en glipa där mellan bakgrunden och korten. Men lim kunde göra susen?

 

KORTIT KEHYKSISSÄ
Taisin mainita että Södermalmilla käväisin Designtorgetissa? Ostin sieltä muutaman söpön postikortin jonka sitten kotona kehystin. Itse kehys löytyi kesäisellä työmatkalla kun kerran pysähdyttiin kirpputorille matkan varrella. Taisi maksaa yhden euron tuo kehys ja pitää vaan sanoa että tässä on kyllä helpoin tapa uudistaa sisustusta. Swich vaan ja siinä uudistus ja todella pienellä budjetilla.
Pitää vaan hankkia valkoista paperia sillä kortit ovat hieman liian pienet ja sitä paitsi silmääni häiritsee ihan hirveästi tuo että korttien ja taustan väliin jää rako. Mutta siihen auttanee liima?

 

stockholm-098

 

stockholm-096

 

stockholm-099

 

 

 

Leave a comment