När inspirationen slog till

Jag har en stor canvasbakgrund som hängt med länge. Jag har målat den otaliga gånger både till att ha som tavla men också som fotobakgrund. Nu senast var den blåsvart och jag gjorde hål för en ljusslinga och så fick den vara natthimmel på vår fotoklubbs workshop då vi fotade julkort.
Sen fick jag plötsligt en ide´ här i veckan om en annan sorts gråsvart bakgrund till mina stilleben, men rycktes med av inspirationen så det fick bli konst på väggen istället. Egentligen var det meningen att det skulle bli gråsvart, men det natthimmelsblåa trängde så starkt igenom att det blev såhär. Och bra så, för jag blev jätte nöjd!

 

KUN INSPIRAATIO SAI SIIVET
Tämä canvastausta on ollut minulla jo jonkun aikaa ja olen maalannut sen useaan otteeseen sekä tauluksi että valokuvaustaustaksi. Viimeksi se oli sinimusta tähtitaivas         ( tein reikiä valosarjalle)    ja se toimi taivastaustana meidän valokuvakerhon workshopissa kun kuvattiin joulukorttikuvia.
Sain sitten tässä alkuviikosta idean mustaharmaasta valokuvataustasta mutta inspiraatio sai siivet ja syntyikin taidetta omalle seinälle. Tuo sininen väri vaan paistoi läpi niin vahvasti että siitä tuli erilainen kuin ajattelin mutta eipä haittaa sillä tykkään tästä tosi paljon!

 

tavla-1

 

tavla-3

 

tavla2

One thought on “När inspirationen slog till

Leave a Reply

