Dagsljuset som försvann

Även om jag inte gillar kyla så saknar jag nog snön. Den gav oss ljus och det hade vi nog behövt nu. Herrejee så mörkt det var idag. Hela långa dagen. Usch vad tråkigt.

Bilderna blir gryniga den här tiden på året för jag ids då verkligen inte släpa fram stativet för varje bloggbild utan jag kör med högt ISO- tal istället och resultatet blir därefter. Men min kamera hanterar brus riktigt suveränt och i redigeringen kan man ju reducera det lite grann, så det är ju inte så farligt faktiskt. Iso över 2000 hade jag här och bländare kring 1.8- 2.0 Men dagsljus skulle jag nog vilja ha. Ens någon timme under dagen.

KADONNUT PÄIVÄNVALO
Vaikka en kylmästä pidäkään, kaipaan kyllä lunta. Se antoi meille päivänvalon ja kyllä sitä nyt tarvittaisi. Jestas sentään miten pimeää tänään oli. Ihan koko päivän.  Tylsää.

Kuvista tulee tähän aikaan vuodesta rakeisia koska en todellakaan ala repimään jalustaa esille jokaista blogikuvaa varten vaan väännän ISO-luvun kaakkoon ja tulos on sen mukainen. Vaikka ei se nyt niin paha ole. Kamerani käsittelee tuota rakeisuutta hyvin ja kuvankäsittelylläkin saa osan häivytettyä. Tässä ISO luku oli ylo 2000 ja aukko jotain 1.8 ja 2.0 paikkeilla. Päivänvaloa kaipaan kuitenkin. Edes muutamaksi tunniksi.

matsal-5

 

matsal-4

 

matsal-3

 

matsal-2

2 thoughts on “Dagsljuset som försvann

Leave a Reply

