En perfekt lösning

Det blev en tuff start på veckan, med en busy busy måndag men det gör ju inget då de flesta av oss här i Finland har ledigt imorgon på grund av självständighetsfirandet och kan ta en slö sovmorgon. Jag slänger upp de ömma tassarna på soffbordet nu och kopplar av.

Minns ni lyktan jag fyndade på återvinningen?  ( bilden överst) Nu tror jag mig veta varför den var där. Vanliga ljus smälter för fort i den, och blir bara en våt hög i botten. Men det behöver jag inte bekymra mig om för jag har ju dessa batteridrivna ljus från Ikea. 🙂

 

ONGELMAN RATKAISUA
Viikko sai hurjan alun ja takana on tosi kiireinen päivä, mutta eipä se haittaa kun huomenna vietetään itsenäisyyspäivää ja tosi moni meistä saa olla vaan ja vaikka nukkua pitkään huomenna. Heitän aristavat tassuni sohvapöydälle ja rentoudun.

Muistatteko ekotorilta löytämäni kynttilälyhdyn? ( ylimmässä kuvassa) Taidan nyt tietää miksi joku oli vienyt sen sinne… Sen sisälle kerääntyy liika lämpöä ja kynttilä sulaa aika nopeasti epämääräiseksi möykyksi pohjalle. Minua se ei haittaa kun käytän näitä Ikean patterikynttilöitä 🙂

julpynt-019

 

julpynt-018

 

julpynt-017

Leave a Reply

