Ut med det gamla och in med det nya

Julen är delvis utstädad. Granen och en del pynt är borta, men mysbelysningen och pappersstjärnorna är kvar.
Det nya året är välkomnat, och den första dagen på året har tillbringats i totalt viloläge.
Vi var bjudna på fest igår, och passade på när vi för första gången på många år hade möjlighet att vara borta hemifrån när det skulle avfyras raketer.  Jag hade egentligen ingen feststämning alls, och ångrade lite att vi skulle gå, men det visade sig bli en galet rolig kväll som avslutades först på morgonkvisten. Jag minns inte när jag senast gått och lagt mig så sent (eller ska man säga tidigt) , eller när jag somnat med mascaran på och med fötter ömma av allt dansande. Jag som aldrig dansar ( känner mig oftast bara töntig) hoppade omkring och hade hur kul som helst. Lite rödvin är minsann en fantastisk smärtlindrare, jag trodde aldrig mina fötter skulle klara allt det där skuttandet. 😀

För en stund var det skönt att glömma alla dystra tankar även om känslan i kroppen idag närmast liknar bild nr 2 här i inlägget.

Gott Nytt År kära läsare, och tack för att ni kikar in och speciellt stort tack för alla värmande hälsningar.

VANHA ULOS, UUSI TILALLE
Joulu on osaksi raivattu pois. Kuusi lensi ulos ja osa koristeistakin. Jäljelle jäi valot ja tähdet.
Uusi vuosi on otettu vastaan ja tämä päivä vietetty laiskassa vaakatasossa sohvalla.
Eilen juhlittiin ystävien luona kun ensimmäistä kertaa moneen vuoteen voitiin olla poissa kotoa kun raketteja paukuteltiin. Itselläni oli juhlafiilis ihan hukassa ja ehdin jo vähän katuakin että olimme menossa mutta illasta tuli ihan huippuhauska ja juhlinta jatkui aamuun saakka. En muista milloin olisin viimeksi valvonut niin myöhään tai milloin viimeksi nukuin ripisivärit silmillä jalat kipeinä tanssimisesta. Minähän harvoin tanssin     ( ylensä minulla on vain hölmö olo) mutta nyt oli vauhti päällä. Kipeistä jaloista ei muutaman viinilasin jälkeen ollut tietoakaan.( onpa tehokas kivunlievittäjä  😉  )

Hetkeksi oli kiva unohtaa kaikki ikävät asiat vaikka olo tänään onkin lähinnä muistuttanut meidän joulukuusen tilaa. ..

Hyvää Uutta Vuotta rakkaat lukijat. Kiitos että seuraatte blogia ja kiitos kaikista lämmittävistä kommenteista.

 
julut-001

 

julut-002

 

julut-004

 

julut-005

5 thoughts on “Ut med det gamla och in med det nya

  1. Som jag sa, ta vara på de där solglimtarna även om dagen efter är mindre soligt 😉 Det är så skönt att bara glömma ibland och så orkar man kämpa på igen.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

