Egna projekt

Som jag tidigare nämnt så blev det en hel del hemgjorda julklappar i år. En del blev klara, andra inte. Ljuslyktan i lera är min prototyp, ( jag gjorde flera sen) och träföremålet i bakgrunden är mannens projekt som aldrig blev klart i tid, mycket på grund av en hård förkylning i början av december som drog orken ur honom totalt. Jag kanske inte ska avslöja vad det skulle bli för det kan ju hända att det blir färdigställt senare. Hur som helst tycker jag det ser trevligt ut med lite naturliga element i inredningen och så ser det ju nästan ut som en gran. .

Två av ljusstakarna som nu står framme är av glas och så kallat fattigmans silver. Jag målade dem med Vintage Paint efter ett tips av Anna- Lena!

 

OMAT PROJEKTIT
Kuten aiemmin jo mainitsin, teimme osan joululahjoista itse. Jotkut valmistuivat ajoissa – toiset ei. Lyhty on protoyyppi   ( tein niitä sitten useamman) ja taustalla miehen keskneräinen puutyö. Joulukuun alussa häneen iski raju räkätauti joka vei voimat pitkäksi aikaa ja siihen se sitten jäi. En kuitenkaan nyt aio paljastaa mitä siitä piti tulla koska voihan se olla että hän vielä tahtoo yllättää ja viimeistellä työnsä. Oli miten oli, tykkään luonnonmateriaaleista sisustuksessa ja hauskastihan tuo muistuttaa kuusta.

Nuo pulleammat kynttilänjalat olivat niin sanottua köyhäinhopeaa mutta maalasin ne Vintage Paintillä, Anna- Lenalta saamani vinkin mukaan.

detaljer-004

 

 

detaljer-003

Leave a Reply

