Blå detaljer

Jag loppisfyndade en vacker blå flaska och i samma veva fyndade jag två bruna också. En härlig kombination tycker jag, blått och brunt. I och för sig så kan jag säga att jag blev överraskad för jag trodde väl aldrig att jag skulle gilla blått glas igen. Fast det här är ju inte det samma som när man skulle ha blå vinflaskor i rad på fönsterbrädet på  90- talet (?) Eller såna där kattflaskor i olika färger.. hömhöm..

Hakade upp mig på det blå redan när denna tavla kom till ( vilket ju var nästan en slump när jag först gjorde en stjärnhimmel av den för ett fotojobb och det sedan utvecklade sig vidare )
Sen köpte jag en blå kudde i fyndhörnan på Ikea och nu plötsligt har jag två till ! Så brunt och blått i soffan och stolen också.

Blått är kanske “ute” redan i den stora världen och enligt Leva & Bo är ju eucalyptusblad också ute, men det skiter jag i, om jag ska vara riktigt ärlig. Jag inreder med vad jag vill och när jag vill. 🙂

 

 
BLUE
Löysin kirpputorilta ihanan sinisen pullon ja samalla myös kaksi ruskeaa. I din´t see that coming- että jonain päivänä taas tykkäisin sinisistä lasiesineistä mutta kai se vaan niin on että kaikki kulkee sykleissä. Ja onhan tää jotain muuta kuin siniset viinipullot jotka jossain vaiheessa oli muotia kerätä ikkunalaudalle riviin.. 90-luvilla? Ja ne eriväriset kissapullot?…hömhöm

Ihastuin tummaan täyteläiseen siniseen kun tämä taulu sai syntynsä. ( Mikä olikin jonkinlainen sattuma kun tein siitä ensin eräänlaisen tähtitaivas- taustan  meidän valokuvaus workshoppiin ja sen jälkeen innostuin jatkamaan juttua taluksi asti)
Sitten ostin Ikean fyndistä sinisen tyynyn ja hups, nyt niitä on yhtäkkiä kolme 🙂 Eli sinistä ja ruskeaa myös loikoilukohtiin.
Sininen on ehkä jo ihan “out” tuolla maailmalla  ja Leva & Bo lehden mukaan on eukalyptuslehdetkin mutta vähät minä siitä välitän! Sisustan ihan oman mielen mukaan, itselleni enkä muusta välitä kuin että itselle tulee hyvä mieli.

 

detaljer-t-004

 

detaljer-001

 

detaljer-t-011

 

detaljer-gront-010

 

bla-detaljer-020-2

 

bla-detaljer-018

One thought on “Blå detaljer

Leave a Reply

