En liten topp

Haha, bloggstatistiken blomstrar. Ni är lite nyfikna  av er va? Galet men så fort så fort jag släpper sådana inlägg som det förra så blir det en rejäl  pik i statistiken. Och det är nästan så jag hör tasslet i kulisserna. Men det var väntat. Jag har som sagt sett det förut.
Människan är ett nyfiket litet djur och så klart måste man kolla om det är sant att de flyttar IGEN?
Och ja det gör vi ju. Det blir mitt tredje hem vid åstranden i Åbo och det roligaste är att vi råkar ha en tryckt turistkarta över Åbo från 1958 där alla de tre hemmen finns med även om kartan är ganska snäv och staden har vuxit enormt sedan dess.
Men ja, summa summarum är att det känns som att cirkeln sluts och under de senaste dagarna har det hänt så mycket positivt att jag äntligen försiktigt vågar tro att allt det jobbiga från ifjol faktiskt börjar vara bakom oss.

PIIKKI
Haha. Kävijälaskuriin tulee aina pirteä piikki kun paljastan jotain samanlaista kuin edellisessä postauksessa. Taidatte olla aika uteliaita? Melkein kuulen miten kulisseissa supistaan. Mutta olihan se odotettua. Olen kokenut sen jo monta kertaa. Ihminen on utelias olento ja pakkohan nyt on varmistaa että voiko olla totta että he muuttavat taas???

Ja onhan se. Tästä tulee elämäni kolmas koti Turun jokirannassa ja hauskinta on, että että meillä on tällainen ihana painettu turistikartta vuodelta 1958 jossa kaikki kolme kotia ovat mukana vaikka kartta onkin aika suppea. Kaupunki on sen jälkeen kasvanut huikeasti.

Kaiken kaikkiaan tuntuu nyt siltä että ympyrä sulkeutuu ja viime päivien aikana on tapahtunut niin monta positiivista asiaa että oikeasti alan uskomaan että viime vuoden raskaat ajat ovat nyt takana.
karta

6 comments

  1. Nu har jag läst i fatt på din blogg och känner enbart glädje över att ni drar dit vindarna bär…..eller dit livet känns lättast….eller vad anledningarna nu må vara 🙂
    Jag har uppfattningen att det som är ämnat att bli det blir, om man har förmågan att lyssna, lära och hänga med. En del ser det nog som modigt, andra som en självklarhet.
    Om allt faller på plats är det så det ska vara och skulle det en dag kännas fel så är det “bara” att byta spår igen. Det är ju det som gör livet spännande….tycker jag!
    Så…..riktigt spännande ska det bli att få följa er till Åbo, denna vackra stad!!! För givetvis hoppas jag att du fortsätter att blogga och delge oss dina vackra bilder?!
    Varma kramar till er!
    Birgitta

    Like

    1. Huvudet på siken Birgitta! Och jo, jag fortsätter blogga som vanligt! Kring flyttdagarna kanske jag inte hinner uppdatera men sen när vi väl installerat oss så blir det säkert nya fräscha inlägg!
      Tack för din fina varma kommentar!

      Like

  2. Jag är glad för din skull. Allt dedär du skriver ovan är så sant. Luft i lungorna av att avstå från prylar som inte gör oss lyckligare av att panta på! Fint beslut. Älskar och ser upp till människor som vågar ta tillfället i akt och levererar. Många blir kvar i sina vardags snurror och är rädda för att våga prova på olika utmaningar. Dels pga trygghet. Man vill ju inte sitta där i gungstolen sen o ångra sej att man inte antog utmaningen. 🙂
    Så Lycka till med allt nu!!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

