Ett litet livstecken

Hej på er!
Jag lever och mår bra. Nej, där ljög jag för i själva verket känns det som om jag blivit överkörd av ett tåg. Jag körde ett 13 timmars nonstop flyttprojekt igår och det känns i kroppen, verkligen. Jag är ju inte i toppskick heller, på grund av den led- och muskelsjukdom jag hade när jag var ung. Borde ta det lugnt, men det brukar jag sällan tänka på, förrän efteråt när smärtan från helvetet kommer. Att vi dessutom insjuknade i magsjuka just före flytt var ju bara en sån grym otur. Men allt går, med lite jävlaranamma.

Det blev fem turer Pargas – Åbo igår och jag lovar att det var seeegt på den sista turen. Men det är inte klokt så mycket saker det ryms i en liten Citroen C1! 🙂 Min lilla franska Emelié visade verkligen vad hon går för. Älskar min lilla tuffa loppa!

Mannen var på jobb hela dagen men hann med två resor av och an han med på kvällen. Des största lassen för vi hade paketbil till låns. Några möbler rymdes inte med så det blir en tur för honom idag igen, medan jag är på kvällstur på jobbet. Vilken lyx att ha en mycket kortare arbetsväg!

Så ja, här är vi nu- i Åbo. Vaknade till solsken över den härliga utsikten och nu har jag hunnit njuta av frukost med kaffe och en pinfärsk tidning.  Kissorna njuter av vyerna och utforskar varenda ett skrymsle av det nya hemmet. Tillsvidare får ni nöja er med bilder från mitt instagramflöde, just nu finns det inte tid för mer än det.

 

ELONMERKKEJÄ
Moi! Elossa ollaan ja olo mitä loistavin! Not. Itse asiassa olen kuin junan alle jäänyt koska eilinen muuttoprojekti venyi 13 tunnin mittaiseksi. Enhän minä missään loistokunnossa ole, nuoruudessa sairastettu nivel- ja lihastauti muistuttaa itsestään aina tällaisissa tilanteissa. Aina pitäisi muistaa ottaa rauhallisesti mutta minähän en vaan osaa vaan katkerana totean aina jälkeenpäin kun kipu on ihan from hell, että olikohan tämä nyt ihan fiksua? Jotta elämä ei olisi liian tylsää sairastuimme sitäpaitsi vatsatautiin juuri ennen muuttoa. Mahtava ajoitus.. not.

Viisi reissua Parainen- Turku väliä eilen. Viides oli siiiitkeä. Uskomatonta mutta pieneen mopoauton kokoiseen Citroen C1 :een menee hurjan paljon tavaraa! Ihana pikku ranskatar Emelie´ näytti kyntensä. 😉 Love my car!
Mies oli eilen töissä koko päivän mutta ehti illalla roudata kaksi suurta kuormaa. Muutama huonekalu sinne vielä jäi mutta ne hän hakeekin tänään kun itse olen iltavuorossa. Osaankohan tottua uuteen lyhyeen työmatkaan?

Mutta joo, siis täällä nyt ollaaan. Heräsin auringon valoon Aurajoen yllä, hörppäsin kahvia ja nautin aamun lehdestä joka oli löytänyt tiensä oikeaan paikkaan. Kissat ihastelivat ikkunoista avautuvaa näkymää ja liikettä jokirannassa ja tutkiskelivat paikkoja.

Toistaiseksi saatte tyytyä instakuviin, aikaa ei muuhun ole juuri nyt.

emelie

 

 

morning

2 thoughts on “Ett litet livstecken

  1. Äsch sådan otur ni haft med magsjuka och hela köret. Men hoppas att ni kommer tillrätta i ert nya hem nu och börjar trivas! 🙂 Ser fram emot att få se bilder sedan när flyttkaoset har lagt sig.

    Liked by 1 person

  2. Ja, kära nån så jobbigt det är att flytta! Det tär verkligen på krafterna och har man dessutom nyligen haft magsjuka – ja, jag kan inte ens tänka tanken!
    Hoppas innerligt att du/ni kan ta det lite lugnare nu och att ni hittar de viktigaste sakerna så ni kan fungera någorlunda igen!
    Kram
    Lisa

    Liked by 1 person

Leave a Reply

