Lunch

Min lunch igår. Mums. Man behöver ju inte äta ute för att det ska vara gott. Egentligen äter jag minimalt med bröd, för min mage gillar inte kolhydrater. Men jag tror att om jag totalt lämnar bort det så blir min mage ännu känsligare.  ( det hände i början när jag växlade kost) Så numera tar jag bröd ibland, i små doser och då bara helst bara hembakat, gästfritt och så rent från tillsatsämnen som det går.  Denna vackra croissant har min man bakat med surdeg, det är snällare för magen är bröd som snabbstigit med jäst. Äter jag köpebröd förvandlas jag till en ballong och får smärtor.

KOTILOUNAS
Lounaani eilen. Kotonakin voi nauttia hyvistä ja kauniista annoksista. Oikeastaan syön tosi vähän leipää koska vatsani ei tykkää hiilareista. Luulen kuitenkin että jos jätän leivän kokonaan pois, vatsani herkistyy entistä enemmän. ( se tapahtuikin ruokavaliomuutoksen alussa ) Nykyään siis syön leipää, sopivissa määrissä, mieluiten kotona leivottua, juureen tehtyä joka on vatsalle paljon ystävllisempää kuin teollisesti valmistettua, hiivalla nostatettua hosuhöttöä. Siitä saan vaan vatsakipuja ja turvotusta.

lunch-3

 

lunch-2

Leave a Reply

