Dagarna går förbi

Gårdagens arbetsdag gick i lindrig migrän och ännu känner jag efterdyningarna. Orka orka jobba ännu en dag för att sen få vara ledig imorgon och spendera en hel påskdag med mannen. Jag har inte fått någon påskkänsla alls, och jag tror hela högtiden går mig helt förbi i år. Jag försökte hitta lite videkissor men allt jag hittade på promenaden var avklippta kvistar. Mina porslinsharar är spårlöst försvunna efter flytten men jag hittade i alla fall mitt fina ägg som jag köpte på en fotoresa till St Petersburg. Jag hade en massa pengar över efter resan och måste försök bli av med dem i sista stund och då shoppade jag loss bland souvenirerna på tågstationen.

SIINÄ NE PÄIVÄT KULUU
Eilinen työpäivä meni migreenin merkeissä ja tänäänkin on vielä jälkimainingit päällä. Sellainen höntti olo päässä. Mutta jaksaa jaksaa vielä yhden työpäivän niin saan sitten viettää yhden kokonaisen pääsiäispäivän mieheni seurassa. Mitään pääsiäistunnelmaa en aisti, taitaa koko juhlapyhä mennä minulta vähän ohi. Yritin löytää pajunkissoja kävelyllä mutta löysin vain katkottuja oksia virpojien jälkeen.
Pienet koristepuput ovat kadoksissa muuton jälkeen mutta löysinpä Pietarista ostetun kauniin koristemunan. Minulla oli silloin reissun jälkeen rutkasti valuuttaa jäljellä josta piti päästä eroon ennen kotiintuloa,  joten shoppailin viime tipassa vielä rautatieaseman matkamuistomyymälässä.

 

påsk-1

Leave a Reply

