Längtar tillbaka

Landade hemma sent igår och var trötta och men lyckliga.  På något vis är hjärtat ännu kvar i skärgården. Jag har haft svårt att hitta min plats i vardagen igen, men det betyder väl att det hela var verkligt lyckat. Miljön och människorna gjorde ett djupt intryck och vi vill så gärna besöka ön igen.
Idag körde jag in över 1000 bilder på min hårdskiva och började det enorma arbetet med att sålla ut guldkornen. Ett kvällspass på jobbet kom dock emellan och avbröt mig så mitt planerade blogginlägg blev lite på hälft det också. Det finns så mycket som jag vill visa men nu kom den enorma eftertröttheten…
Jag plockade ut detaljer av miljön och ur olika situationer och här får ni se en av de sista filurerna som jag hälsade på på ön. Visst är man söt?

Tapetbilden är från Villa Cecilia, Den vackra villan vi var inkvarterade i. Den ligger ett stenkast från  Farmors Cafe´.

 

KAIPUU
Kotiuduttiin eilen aika myöhään mutta onnellisina ja väsyneinä. Jotenkin sydän jäi sinne saaristoon ja tavalliseen arkeen on ollut tosi vaikea sopeutua. Kai se on merkki siitä että oli erittäin onnistunut viikonloppu? Ympäristö ja ihmiset koskettivat todella ja kyllä sinne on joskus pakko palata.
Tänään siirsin koneelle yli 1000 kuvaa ja aloin etsimään sieltä ne parhaat otokset. Kaikkea en ehtinyt ja blogipostauskin jäi vähän kesken kun piti lähteä iltavuoroon. Olisin halunnut näyttää teille kaikkia ihania yksityiskohtia mutta ehtii niitä myöhemminkin katsella. Nyt tuli sellainen viikonlopun jälkeinen megaväsymys ..
Tässä saatte nyt tutustua yhteen pikkuiseen veijariin jota kävin tervehtimässä juuri ennen lähtöä. Eikö olekin ihana?

Tapettkuva taas on talosta jossa yövyimme. Kaunis Villa Cecilia, kivenheiton päässä kahvilasta.

Farmors-Cafe´-bagarkurs-III-21.23

 

lamm-2

 

detalj-3

 

 

 

 

Leave a Reply

