Hej hoj och glad Valborg!

Igår var jag på ABI- reunion fest. Helt galet men det är trettio år sedan vi skrev studenten! Hur det går ihop, det är svårt att fatta, i min hjärna är jag ju faktiskt bara 35. Jag har riktigt riktigt svårt att få det att gå ihop, precis som jag har svårt att förstå att jag är farmor. Jag var faktiskt den enda på träffen som var det, tillsvidare.
Men riktigt skoj var det, som att åka i en tidsmaskin då alla var sig lika och ändå inte. Det kändes som om hjärnan spelade en ett galet spratt. Plötsligt var vi alla 18- 19 år igen, vitsarna haglade och gamla minnen och fotografier dök upp och det kändes som om det var igår.

Roligt att ses och höra att det gått bra i livet för de flesta. Jag hoppas vi alla får leva vidare och vara lyckliga och inte drabbas av tråkigheter. .

Glad Valborg! Hur man nu ska orka festa i dagarna två får man väl se…

P.s Inlägget är inte ett bloggsamarbete, tyckte bara flaskan var så fin att den gott kunde få vara med

HEI HOI JA HAUSKAA VAPPUA!
Eilen olin Abi- reunion juhlissa. Ihan hullua mutta YO-kirjoituksista on 30 vuotta! Ihan epätodellista kun omasta mielestä olen vasta 35 vuotta itsekin. Minulla on todella todella vaikea sisäistää tätä, samalla tavalla kuin on vaikeaa tajuta että olen isoäiti. Olinkin juhlien ainoa farmor toistaiseksi.
Hauskaa oli, ihan kuin oltaisiin oltu jossain ihmeen aikakoneessa kun kaikki oli ihan kuten ennenkin mutta kuitenkin ihan erilaista. Hassua ihan oikeasti ja tuli sellainen olo että aivot tässä sekoilee. Yhtäkkiä olimme kaikki taas kuin 18-19 vuotiaita ja vitsitkin sillä tasolla. Vanhoja muistoja ja valokuvia kaiveltiin esiin.
Oli hauska tavata ja todeta että elämä on kohdellut kaikkia melko hyvin. Toivottavasti saamme elää rauhassa ja onnellisina ja välttyä suuremmilta ikävyyksiltä.

Hauskaa Vappua kaikille!

P.s postaus ei ole kaupallinen yhteistyö, satuin vaan nappaamaan tämän kauniin pullon mukaan kuvaan.

vappenbild-blogg

blogg-valborg

Leave a Reply

