Back to the Vardag

Huhu, nu är man trött i hatten minsann, men roligt var det. Minns inte när jag senast firat en så trevlig valborg och första maj. En restaurangrunda blev det igår, med mina föräldrar och det var riktigt kul.  Åbo har fått många nya restauranger under den tid vi inte bott här. Ja och dessutom kom våren äntligen med sol och värme!
Nu återgår vi ändå till vardagen och det får bli lite hälsosammare vanor med motion och mycket sömn. Jag borde bli bättre på att dricka vatten och jag försöker ju påminna  och uppmuntra mig till det med att ha en vacker flaska framme.

 

TERVETULOA ARKI
Huhu, nyt väsyttää mutta hauskaa oli. En muista milloin viimeksi olisin viettänyt näin hauskaa vappua ja toukokuun ensimmäistä päivää. Kevätkin tuli vihdoin ja eilen kiersimme vanhempieni kanssa kaupungin ravintoloita. Turkuun on tullut monta kivaa uutta paikkaa.
Nyt laskeudutaan taas arkeen ja vaihdetaan terveellisempiin elämäntapoihin johon kuuluu liikunta ja säännöllinen uni. Minun pitäisi opetella juomaan tarpeeksi vettä ja yritän muistuttaa ja rohkaista itseäni siihen pitämällä veden käden ulottuvilla kauniissa pullossa.

kaffe-2

Leave a Reply

