Sega typer

Garderobsblomman är nog en av de tåligaste grönväxter jag vet. Av någon anledning får de också vara i fred för katterna. Ny mylla har de inte fått på 1½ år och vatten får de när jag råkar komma att tänka på det. Riktigt tåliga typer alltså. Ett litet under.
De turkosa krukorna började plötsligt störa mitt öga så jag lindade bitar av ett loppisfyndat pappersark runt dem.  Små förändringar brukar göra mig nöjd för ett tag igen.

SITKEÄÄ SORTTIA
Palmuvehka on kyllä maailman kiitollisin ja sitkein viherkasvi! Jostain syystä kissatkin jättävät sen rauhaan. Uutta multaa eivä ole saaneet 1½ vuoteen ja vettäkin ihan sattunnaisesti jos satun muistamaan, mutta hyvin ne tuossa jaksavat kasvaa. Pieni ihme siis!
Turkoosit ruukut alkoivat pistää likaa silmään joten kietaisin ympärille palasia kirppalita löydetystä paperista. Pieni muutos ja taas olen jonkun aikaa tyytyväinen.

garderobsblomma-2

 

garderobsblomma-4

 

garderobsblomma-3

 

papperskruka-1

One thought on “Sega typer

Leave a Reply

