Gränser

På Kallaxen just nu. Jag försöker verkligen ha så lite som möjligt framme men jag blir nog aldrig en minimalist, hur jag än försöker. Det ploppar alltid upp saker som jag tycker så mycket om att jag bara måste ha dem någonstans. ( Detta fast jag verkligen har rensat och inte köper saker mer som förr, inte ens begagnat.) Nuförtiden gäller verkligen principen en in- en ut, men form, färg och material fascinerar så jag antar att dessa också byts ut i något skede. Bäst är ju om de bara byter plats så det känns nytt igen och man inte behöver köpa nytt. Naturmaterial som nerfallna lärkträdskvistar är ju också bra. Helt gratis och så vackert!

RAJAT VASTASSA
Kallax hyllyllä juuri nyt. Yritän oppia minimalistiksi mutta eihän se onnistu koska aina jostain kumpuaa esineitä josta pidän niin paljon että niiden on pakko olla esillä jossain.
( Näin siis  vaikka olen karsinut todella reippaalla kädella enkä enää osta tavaroita samassa tahdissa kuin ennen-  en edes kirpparilöytöjä ) Nykyään mennään periaattella  yksi sisään- yksi ulos.
Mutta muoto, väri ja materiaali kiehtovat, joten kyllä nämäkin varmaan jossain vaiheessa vaihtuvat. Parasta on jos vain vaihtavat paikkaa niin että tuntuu taas uudelta, eikä tarvitse ostaa mitään. Luonnonmateriaalit kuten maasta poimitut lehtikuusenoksat ovat parasta. Ilmaiset ja kauniit!

kallax-4

kallax-5

kallax-6

One thought on “Gränser

Leave a Reply

