En tom vägg

Väggen vid matbordet väntar ännu på sina tavlor. Jag undrar när vi ska får det gjort? Att välja bland alla tusentals fotografier är minsann inte lätt! Jag ser inte med klara ögon på mina egna bilder och tröttnar lätt så jag velar och velar. Inte är det en lätt uppgift att kamma igenom alla hårdskivor heller men någon regnig dag kanske man får det gjort?  Tillsvidare hängde jag upp ett tunt tyg för att mjuka upp och dämpa tomheten. Även en tom vit vägg kan kännas påträngande, speciellt om den är hög och smal.

TYHJÄ SEINÄ
Ruokapöydän takana oleva seinä odottaa vielä taulujaan. Koskakohan saisimme aikaiseksi? Tuhansien ja vielä tuhansien kuvien läpikäynti ei vain ole niin helppoa. Kyllästyn nopeasti omiin kuviini enkä edes osaa sanoa mitkä ne helmet ovat ja monen kovalevyn läpikäynti vie aikaa. Ehkä sitten jonain sateisena päivänä?
Toistaiseksi ripustin seinälle ohuen kankaan pehmentämään tunnelmaa sillä korkea valkoinen tyhjä seinäkin voi olla ahdistava.

ommöblering-011

Leave a Reply

