I tamburen

Jag hade egentligen tänkt mig ett helt annat blogginlägg men så tog tiden slut på mitten och jag har inte hunnit ta några passliga bloggbilder. Så det blir vad det blir- dvs bilder från vår tambur , dit jag hängt några amplar för att fylla upp tomrummet. Här är rött så mörkt så det är hur bra som helst med plastväxter, och de som känner mig vet att det nog kanske inte annars heller skulle komma några grönväxter dit ( förut kanske en eller annan garderobsblomma. ) Må jag vara kreativ, men gröna fingrar har jag inte.

I taket finns en servicelucka av något slag och den är av metall. Därför var det lätt att hänga amplarna med magneter. Sådana starka magneter med krok får man till exempel från Clas Olson.

 

ETEISESSÄ
Olin oikeastaan ajatellut jotain ihan muuta postausaiheeksi mutta aika loppui kesken enkä ole ehtinyt kuvata mitään. Nyt sitten tuleekin kuva eteisestä jonne laitoin kukka-amppeleita roikkumaan, täyttämään tyhjää tilaa. Tässä nurkassa onkin tosi pimeää joten muovikasvit ovat paras ratkaisu, mutta ne jotka minut tuntevat tietävätkin ettei tässä kodissa viherkasvit muutenkaan ole kovin tavallisia- lukunottamatta muutamaa palmuvehkaa. Vaikka luova olisinkin, viherpeukaloa minusta ei saa.

Katossa on jonkinlainen metallinen huoltoluukku joten amppelit oli helppo ripustaa. Clas Olsonilta saa tosi vahvoja magneetilla varusteltuja magneetteja.

 

tambur-2

 

Leave a Reply

