Konfirmationsbilder

Oj, dagarna går och jag skulle ju göra ett inlägg redan i torsdags men livet kom emellan igen i form av arbete, arbete och arbete. Och jag ska snart iväg igen. Jobbar hela helgen och just nu kom ju värmen när jag ska vara inom fyra väggar och inte kan se solen. Men sånt ät livet och snart har jag semester. En hel vecka betald semester. Det ni! Det har jag inte haft på sex år…

Nå, men ska vi nu i alla fall ta en titt på vad jag bland annat varit sysselsatt med? Jag har ju fotat både studenter och konfirmander i år igen och det är så roligt att få visa lite av det. De här söta tvillingflickorna fotade jag samma kväll som studenten i förra inlägget. Det var soligt, varmt men blåsigt. Klänningsfållar och hår yrde i vinden så vi fick passa på mellan pustarna.

 

RIPPIKUVAUSTA
Oho, päivät kuluvat ja olin ajatellut tehdä postauksen jo torstaina mutta työt tulivat väliin. Ja kohta pitää taas lähteä. Viikonloppu täyttyy työstä ja tietysti lämpöäkin nyt saatiin kun joudun olemaan neljän seinän sisällä enkä näe aurinkoa. Mutta ei haittaa, viikon päästä minulla alkaa loma. Maksettu sellainen! Ai että tuntuu kivalta näin kun kuuteen vuoteen en ole sellaisesta saanut nauttia.

Noh, joka tapauksessa voitaisi vilkaista mitä olen aiemmin puuhastellut. Samana iltana kun kuvasimme noita edellisen postauksen ylioppilaskuvia, kuvasin myös kaksostyttöjen rippikuvia. Aurinko lämmitti ja lämpöäkin saatiin mutta voimakas tuuli haittasin hieman. Helmat ja hiukset liehuivat ja tuulenpuuskien välissä kuvattiin.

 

191

 

203

 

282

 

Bonusbild

 

287Bonusbild-2

 

254

 

435

Leave a Reply

